برگزیده ها
نقش رسانه ملی در آشنایی مردم با مد و پوشاک ایرانی

مازندمجلس: انتظار می‌رود رسانه ملی با تبلیغات تلویزیونی و در فرصت‌های مساعدی همچون تغییرات فصلی، زمینه آگاهی و آشنایی مردم با مد و پوشاک ایرانی را فراهم کند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، رسانه یک عامل مهم در رشد کسب‌ و کارهای مد پوشاک در کل دنیا است اما رسانه ملی کشورمان کمتر زمانی به این وظیفه مهم خود عمل کرده است.

البته با توجه به اینکه جامعه، مد پوشاک را از طریق شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها، کانال‌های ارتباطی و... دنبال می‌کند بنابراین شاید لازم است در چنین مقاطعی توصیه‌هایی از دیگر رسانه‌ها به رسانه پرمخاطب ملی در جهت رشد کسب‌وکارهای مد پوشاک برگرفته از هنر ایرانی مطرح شود.

انتظار می‌رود رسانه ملی با تبلیغات تلویزیونی و در فرصت‌های مساعدی همچون تغییرات فصلی، زمینه آگاهی و آشنایی مردم با مد و پوشاک ایرانی را فراهم کند اما در عوض شاهد سکوت رسانه ملی در برابر تغییر فصل دنیای مد و لباس هستیم.

نخست آنکه رسانه ملی بدون تخریب و با نقد بجای جشنواره‌ها و نمایش‌های زنده مد پوشاک، با رعایت قوانین اسلامی گزارش‌هایی از این مراسم ارائه کند.

دیگر اینکه در رسانه ملی با طراحان و کارآفرینان مد پوشاک مصاحبه‌هایی در جهت معرفی آن‌ها به جامعه و کارهایی که درزمینة مد پوشاک ایرانی انجام داده‌اند صورت گیرد.

رسانة ملی می‌تواند با برگزاری جلسات مناظره بین نسل جوان، طراحان مد پوشاک ایرانی، پژوهشگران آگاه به هنر ایرانی و تولیدکنندگان، از دیدگاه‌ها و نیازهای صاحب‌نظران و فعالان این حوزه آگاه شود و مشکلات موجود در این عرصه به‌صورت واضح بیان شود. این کار سبب می‌شود تا جامعه از طریق رسانه ملی و آگاهی از تاریخ فرهنگ و هنر ایرانی، به مد پوشاک ایرانی علاقه‌مند شوند و تحت تأثیر قرار گیرند.

رسانه ملی برنامه‌هایی در مورد تاریخچه مد پوشاک ایرانی از پوشاک انسان‌های ابتدایی تا به امروز، ساخته و پخش کند تا مردم نسبت به تاریخچه مد پوشاک ایران آگاه شود.

دعوت از صاحب‌نظران مد و اختصاص برنامه‌هایی در هفته درزمینة مد پوشاک و بررسی مد به‌عنوان یک پدیده فرهنگی اجتماعی و گاه سیاسی برای آگاه نمودن مردم توسط رسانه ملی یک راهکار دیگر برای مسئولان صدا و سیماست.

ساخته‌شدن و پخش برنامه‌هایی با محوریت کارگروهی و اهمیت این موضوع در رشد کسب‌وکارها از طرف صداوسیما هم می تواند گام بلندی در مسیر رشد و شکوفایی مد و لباس اسلامی و ایرانی بردارد.

و سرآخر اینکه کاهش هزینه‌های گزاف تبلیغات در رسانه ملی برای حمایت از مد پوشاک برگرفته از هنر ایرانی نکته بسیار مهمی است زیرا تبلیغات تلویزیونی در جذب مخاطب بسیار تأثیرگذار خواهد بود و زمینه آگاهی و آشنایی با مد پوشاک ایرانی را فراهم می‌کند.

هنرآنلاین
پوشاک رسانه ایرانی برنامه‌هایی تبلیغات آگاهی جامعه آشنایی اینکه صاحب‌نظران درزمینة بسیار طراحان تاریخچه تلویزیونی می‌کند اجتماعی برگرفته زمینه فراهم اسلامی