برگزیده ها
اشتغال زایی با راه اندازی شتاب دهنده های فرهنگی دیجیتال

مازندمجلس: امکان اشتغال زایی و ایجاد زمینه های کسب و کار با هم افزایی در راه اندازی شتاب دهنده های فرهنگی از طریق تفاهم نامه وزارت ارشاد و معاونت علمی ریاست جمهوری مهیا می شود.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، براساس تفاهم نامه همکاری میان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد توسعه فناوری نرم وهویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به همسویی فعالیت های دو مرکز، بسیاری از فعالیت های مشترک از جمله راه اندازی شتاب دهنده تخصصی فرهنگی دیجیتال در کشور به صورت همگرا و همسو پیگیری خواهد شد.

در این تفاهم نامه که سه شنبه شب به امضای سید مرتضی موسویان و سید محمد حسین سجادی نیری روسای دو مرکز رسید، طرفین با توجه به نقش و اهمیت فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و به ویژه رسانه های دیجیتال در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور و تاکید رهبرمعظم انقلاب در خصوص تقویت و اشاعه هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی و ضرورت تقویت زیرساخت های علمی و فناوری کشور در حوزه فرهنگ و هنر تعهد همکاری دادند.

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال در حاشیه امضای این تفاهم نامه اظهارداشت: براساس تفاهم صورت گرفته دو طرف متعهد می شوند که بصورت همگرا امکانات لازم برای موسسات فرهنگی دیجیتال دو مرکز را مهیا کرده و حمایت های لازم برای ایجاد اشتغال در زمینه تولید محتوا ،توزیع محتوا و همچنین آموزش را برای موسسات خلاق و دانش بنیان در نظر گرفته و فراهم کنند.

سید مرتضی موسویان در عین حال گفت: برای این تفاهم نامه آیین های اجرایی مجزا تدوین و در جهت تسهیل تعهدات دو طرف در عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه فوق فراهم می شود. به گفته وی گسترش شبکه ملی فرهنگ که دارای بیش از ۴۰۰ موسسه فرهنگی در کشور است از جمله مفاد مهم این تفاهم نامه به شمار می آید.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه زمینه های رشد و توسعه شبکه ملی فرهنگ، ارتقای گفتمان فرهنگی و فرهنگ سازی در شبکه های مجازی و دیجیتال در جهت تولید محتوای سالم و ایجاد زمینه های کسب و کار دیجیتال مهیا شود.
تفاهم دیجیتال فرهنگی فرهنگ فناوری رسانه اسلامی امضای زمینه توسعه ارشاد موسسات گرفته ایجاد تقویت تولید فراهم محتوا موسویان اشتغال اندازی وزارت ریاست همکاری دهنده جمهوری براساس همگرا فعالیت مرتضی