برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - نائب رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه این فراکسیون پرونده محکومیت هفت چهره اصلاح‎طلب را پیگیری می‌کند، از علی لاریجانی نیز خواست تا به شیوه روسای قبلی مجلس به این پرونده ورود کند.

مازندمجلس:محمدرضا تابش نائب رئیس فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) درباره محکومیت هفت اصلاحطلب به خبرآنلاين گفت: متاسفم عده‌اي از سیاست مداران برجسته کشور که در جریان تسخیرلانه جاسوسی فعال بودند؛ در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و جانباز هستند، نائب رئیس مجلس، قائممقام وزیر و رئیس فدراسیون‌ها بوده‌اند و هموارهبرای تحقق آرمان های انقلاب تلاش کرده‌اند،محکوم به حبس و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی شده‌اند.

او افزود: کشور در شرایط کنونی نیاز به وحدت و انسجام ملی دارد چرا که از سویدشمنانی مانند ترامپ و رژیم صهیونیستی هر روز در حال تهدید شدن است و بر سر راه برجام و پیشرفت کشورمان سنگ اندازی مي کنند. در چنین شرایطی صدور احکام قضايي براي پرونده ای مربوط به انتخابات 88، غیر منتظره بوده و مانند شمشیری بالای سر فعالین سیاسی است.

تابش گفت: من از رئیس قوه قضائیه استمداد می طلبم که نظارتی داشته باشند تا دادگاهتجدید نظر حکم غیرسیاسی صادر کند.

او یاداور شد: زمانی که آقای کروبی ریاست مجلس را به عهده داشتند، اگر براي هر نمایندهادوار گذشته مجلس مشکلی پیش می آمد، او به مشکلات آنها رسیدگی می کرد. امروز نبایدفراموش کنیم که این افراد زمانی نائب رئیس و از نمایندگان مجلس بوده‌اند، لذا انتظار داريم آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس به این پرونده ورود پیدا کند و از حق این افراددفاع کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین بااشاره به تاکيد دولت بر لزوم اجرای حقوق شهروندی، ادامه داد: لازم است دولت نيز به این مسئله ورود کرده و از این افراد به عنوان یکشهروند حمایت کند.

به گفته نائب رئیس فراکسیون امید، هیات رئیسه این فراکسيون نيز موضوع مذکور را بررسي کرده و در حد وسع و امکان آن را پیگیری خواهدکرد.

27216

مجلس پرونده فراکسیون زمانی عنوان مانند افراد بوده‌اند محکومیت نمایندگان مسئله لاریجانی سیاسی