برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از جابه‌جایی مشاغل مزاحم پایتخت خبر داد و گفت: بیشترین صنوف مزاحم در مناطق ۴، ۱۲ و ۱۸ فعال هستند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، کامران زنگیشه در خصوص جابه جایی مشاغل مزاحم شهری گفت: در سال 1369 مقر شد تا 33 دسته شغلی که بیشترین مزاحمت را داشتند، از تهران خارج شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع این 33 دسته مشاغل مزاحم، اکثر این مشاغل مثل چرم سازی از تهران خارج شده‌اند و دیگر اثری از آن‌ها در پایتخت نیست، اظهار کرد: برخی از مشاغل نیز مانند خدمات خودرویی که بیشترین مزاحمت را برای تهران ایجاد کرده، با یکسری تمهیدات همچنان در داخل شهر فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: خدمات خودرویی‌ باید به اندازه وسعت مغازه‌شان پذیرش خودرو داشته باشند که متاسفانه این اتفاق صورت نمی‌گیرد، بنابراین رسیدگی به این شغل را در اولویت قرار داد‌ه‌ایم.

زنگیشه با تاکید بر اینکه رسیدگی به این شغل مزاحم را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال ساخت مجتمع‌های خدماتی هستیم که بتوانیم بخش خصوصی را نیز به این مساله وارد کنیم تا هرچه سریع تر ساماندهی این بخش صورت گیرد.

وی موضوع دوم مزاحمت مشاغل تهران را رستوران‌ها و فست‌فودها دانست و گفت: شلوغی و جای پارک رستوران‌ها نیز بیشترین مزاحمت‌ را برای شهروندان تهرانی دارد که باید در اسرع وقت ساماندهی شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران یکی دیگر از مشاغل مهم را نمایشگاه‌های اتومبیل برشمرد و تاکید کرد: با همکاری که با پلیس راهور داشتیم، به تعداد زیادی از این نمایشگاه‌ها تذکر داده و آن‌ها را ساماندهی کرده‌ایم و ساماندهی این صنف ادامه دارد.

گفتنی است، در مجموع بیشترین صنوف مزاحم در مناطق 4، 12 و 18 است که در این بخش کارگاه‌هایی وجود دارد. به طور که در اطراف بازار بحث ایمنی مطرح است و بیشترین مشکلات را در این بخش‌ داریم. البته برنامه ویژه‌ای برای انتقال تولیدی‌ها و آهن فروشان این مناطق در نظر گرفته‌ایم که به زودی ساماندهی این مشاغل در دستور کار قرار می‌گیرد.

در حال حاضر شهرک خاور شهر، شهرک خدماتی ولیعصر، شهرک خاوران یا همان تالاب بهرام را برای انتقال صنوف و مشاغل مزاحم در نظر گرفته‌ایم و مقرر شده تا تعدادی از شهرک‌های صنعتی که پیش از این فقط مشاغل صنعتی را می‌پذیرفتند، پذیرای مشاغل و صنوف مختلف باشند.

مشاغل ساماندهی تهران بیشترین مزاحم مزاحمت ادامه تاکید رستوران‌ها دستور خدماتی انتقال صنعتی گرفته‌ایم رسیدگی مناطق آن‌ها زنگیشه خودرو نمایشگاه‌های اینکه مجموع صنایع مدیرعامل خدمات باشند