برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی دولت وفاق ملی فلسطین در نخستین نشست خود از سال ۲۰۱۴ در نوار غزه اعلام کرد که دولت عصای سحرآمیز برای حل مشکلات نوار غزه ندارد.

مازندمجلس:
 شبکه خبری العربیه گزارش داد: یوسف المحمود، سخنگوی دولت وفاق ملی فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی گفت: دولت عصای سحرآمیز برای حل مشکلات نوار غزه ندارد اما مجددا به نوار غزه خواهد رفت.
این تلاش‌ها برای تثبیت و تقویت آشتی فلسطین بعد از قطع روابط میان جنبش فتح و حماس صورت گرفته است.
اسرائیل از ۱۰ سال پیش نوار غزه را محاصره کرده و گذرگاه رفح که تنها گذرگاه ارتباطی غزه با خارج بوده بسته است و همین مساله مشکلات اجتماعی و بیکاری را تشدید کرده است.
یوسف المحمود گفت: توافق پایان دودستگی سه مرحله دارد که شامل تشکیل کمیته‌هایی برای شروع به حل مشکلات گذرگاه‌ها، برق، آب و پرونده‌های دیگر می‌شود. ما برای حل تمامی مشکلات موجود تا رسیدن به آشتی کامل تلاش خواهیم کرد.
وی افزود: دولت خواهان تهیه گزارش‌های اولیه از نیازهای فوری نوار غزه شده است. اوضاع غزه فاجعه بار است و دولت برای تکمیل پرونده‌های موجود نیاز به تلاش‌های بیشتری دارد اما مصمم است. دولت مذاکرات سریعی درباره برق، آب و بازسازی داشته و پرونده‌های امنیت، گذرگاه‌ها و کارمندان هفته آینده در قاهره بررسی خواهد شد.
الجزیره نیز با اشاره به اینکه اولین نشست دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین بدون نتیجه در غزه به کار خود پایان داد به اظهارات رامی حمدالله استناد کرد که گفته است، مشکلات براساس توافق و مشارکت طبق توافق قاهره حل خواهد شد. این در حالی است که دو جنبش فتح و حماس در روز سه‌شنبه در قاهره نشست خواهند داشت. به نظر می‌رسد این نشست بسیار حائز اهمیت باشد.
این درحالی است که حماس روز گذشته گفت: دولت وفاق ملی قرار بود در نشست‌هایش تصمیمات مسؤولانه و  فوری بردارد که به رنج ملت فلسطین و مسائل انسانی بغرنج غزه پایان دهد. 
فوزی برهوم، سخنگوی حماس گفت: هیچ توجیهی برای تعطیلی و تعویق تدابیر مربوط به کاهش رنج ملت فلسطین در غزه وجود ندارد.
فلسطین مشکلات پایان توافق پرونده‌های قاهره موجود گذرگاه‌ها گذرگاه ندارد گزارش المحمود سخنگوی اولین حمدالله