برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر کره شمالی در سازمان ملل آمریکا را به اعمال محاصره اقتصادی بر کشورش و استقرار تجهیزات اتمی در شبه جزیره کره با هدف سرنگونی دولت پیونگ یانگ متهم کرد.

مازندمجلس:  خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داد: "جا سونگ نام"، سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت: آمریکا کشورها را به سوی تحریم‌های غیرقانونی و توجیه ناپذیر سوق می‌دهد. تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی بخشی از تلاش کثیف برای فلج کردن کامل اقتصاد کشور است که زندگی روزمره مردم و کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی را هدف گرفته است.
وی در نشست مجمع عمومی که درباره اقتصاد و مسائل مالی بود، گفت: آمریکا به تهدیدهای اتمی بی‌سابقه، ارعاب، تحریم‌های اقتصادی و محاصره متوسل شده تا از حقوق ما برای توسعه و تحول جلوگیری کند اما آنها تنها باعث ترغیب بیشتر ما و هوشیاری ما می‌شوند.
اخیرا شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به تداوم فعالیت‌های اتمی و موشکی کره شمالی علیه این کشور تحریم‌های بیشتر و شدیدتری را اعمال کرده است که هدفش تحت فشار قرار دادن دولت کیم جونگ اون، رهبری این کشور برای بازگشت به میز مذاکرات است.
این تحریم ها شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ، سنگ آهن و منسوجات از کره شمالی و همچنین محدودیت‌های جدید بر فروش نفت خام و محصولات پتروشیمی به کره می‌شود. این تحریم‌های اقتصادی تاثیری مشخص بر دولت کره شمالی نگذاشته است و به نظر می‌رسد که این کشور تلاش‌هایش را برای تسریع در دستیابی به هدفش بیشتر کرده است.
سفیر کره شمالی همچنین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که مردم کشورش به راه خود که همان تقویت و گسترش نیروی اتمی و اقتصاد است، ادامه می‌دهند. او گفت: کره شمالی به اهداف سازمان ملل که همان ریشه کنی فقر و حفظ محیط زیست تا 2030 است، عمل می‌کند.
وی خروج آمریکا از توافق آب و هوایی 2015 پاریس به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را به شدت تقبیح کرد و آن را تصویری منفی از آمریکا در قبال اهداف پایدار توسعه خواند.
شمالی تحریم‌های آمریکا بیشتر اقتصاد خواند همچنین اهداف توسعه اقتصادی گزارش عمومی اعمال