برگزیده ها
استقرار دفاتر خارجی وایپو باید بر اساس تقسیم عادلانه باشد

مازندمجلس: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پنجاه و هفتمین نشست عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص دستورکار این مجمع بیان کرد.

مازندمجلس: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پنجاه و هفتمین نشست عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص دستورکار این مجمع بیان کرد.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی که در رأس هیاتی متشکل از معاونان وزرای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست شرکت کرده، در سخنان خود با اشاره به اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه و ارتقای حقوق مالکیت معنوی در تمامی حوزه‌ها و عزم راسخ جهت تداوم این فعالیت‌ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران قویاً اعتقاد دارد فعالیت‌های هنجارساز در چارچوب کمیته‌های ذیربط وایپو باید با در نظر داشتن منافع همه دولت‌های عضو انجام پذیرد.

وی افزود: استقرار دفاتر خارجی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) باید بر اساس تقسیم عادلانه و جغرافیایی این دفاتر با رعایت اصل شفافیت و در انطباق کامل با اصول راهنما اتخاذ شود و هر تصمیمی در این رابطه باید براساس اجماع و بدون ایجاد سلسله مراتب میان کشورهای متقاضی یا مناطق مربوطه باشد.

معاون قوه قضاییه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ایجاد دفتر خارجی وایپو در تهران را پیشنهاد کرده که کشورهای عضو باید به این پیشنهاد توجه کافی داشته باشند.

تویسرکانی با اشاره به دستور کار کمیته تخصصی IGC اظهار داشت: درک مشترکی بین دولت‌های عضو درخصوص اهمیت ایجاد یک مبنای حقوقی برای حفاظت از منابع ژنتیک، دانش سنتی و فولکلور وجود دارد و نشست‌های کمیته مربوط را در دو سال گذشته ارج می‌نهیم.

وی در بیانیه قرائت شده به تلاش‌های صورت گرفته توسط دول عضو درخصوص معاهده طرح‌های صنعتی اشاره و اعلام کرد: این تلاش‌ها باید تبدیل به یک سند حقوقی شود.

نشست مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) با حضور نمایندگان دولت‌های عضو، سازمان‌های بین‌المللی و مردم‌نهاد در ژنو سوئیس مقر دائمی این سازمان برگزار و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال در این مجمع حضور دارد.

اسلامی وایپو جمهوری معنوی مالکیت خارجی اشاره دولت‌های ایجاد جهانی دفاتر پیشنهاد کشورهای کمیته درخصوص حقوقی عادلانه اسناد عمومی تقسیم استقرار املاک تویسرکانی