برگزیده ها
برنامه‌های سیما برای محرم؛ هر سال دریغ از پارسال!
مازندمجلس: ایام عزاداری سید و سالار شهیدان را درحالی پشت سر گذاشتیم که امسال هم سیما هیچ سریال یا ویژه برنامه قابل توجهی برای این ایام پخش نکرد. در نهایت، باز هم این «مختارنامه» بود که جای خالی این گونه برنامه‌ها را پر کرد.

ایزد مهرآفرین، کارشناس رسانه در گفت‌وگو با کیهان درباره برنامه‌های سیما در محرم امسال اظهار داشت: درباره این برنامه‌ها باید گفت که متاسفانه هر سال دریغ از پارسال، چون عملکرد سیما در این مناسبت، نسبت به سال‌های گذشته هم ضعیف‌تر بود. محرم سال‌های اخیر، حداقل چند ویژه برنامه تولیدی و یا تله فیلم مناسبتی در شبکه های مختلف پخش می‌شد، اما امسال جز ویژه برنامه «چهلچراغ» برنامه جدید و قابل توجه دیگری را ندیدم. اگر هم برنامه تازه‌ای برای این ایام پخش می‌شد، آنقدر ضعیف و دم دستی بود که دیده نشد.


وی افزود: با وجود اینکه مدیران تلویزیون در تقویم سالیانه خود می‌دانند که ما دو ماه محرم و صفر را پیش رو داریم اما ظاهرا هیچ برنامه و چشم اندازی برای تولیدات ویژه در این مناسبت‌ها وجود ندارد و همه چیز به دقیقه ۹۰ سپرده می‌شود. در این شرایط، پخش مستقیم عزاداری در شهرهای مختلف کشور راحت‌ترین راه برای پر کردن آنتن بود؛ البته تصاویر عزاداری‌ها هم در جای خود ارزشمند و خوب است، اما تلویزیون باید برای ساعات و روزهای مختلف برنامه‌های متنوع، جذاب و تاثیرگذار داشته باشد که متاسفانه امسال خبری از این برنامه‌ها نبود.
برنامه امسال مختلف برنامه‌های برنامه‌ها می‌شد تلویزیون پارسال سال‌های درباره متاسفانه عزاداری