برگزیده ها
هک شدن اکوئیفاکس را به گردن کارمندش انداختند

مازندمجلس: مدیر سابق شرکت اکوئیفاکس که هک شدن سرورهای شرکتش باعث افشای اطلاعات مالی و شخصی 145 میلیون نفر شده، مدعی است علت این مساله سهل انگاری یک کارمند شرکت بوده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ریچارد اسمیت مدیر سابق شرکت اکوئیفاکس مدعی است عدم نصب یک وصله به روزرسان برای رفع آسیب پذیری خطرناکی در سیستم Struts سرور Apache به هکرها امکان داده تا به شبکه های رایانه ای آن نفوذ کنند.

نکته مهم این است که شرکت سازنده وصله به روزرسان نرم افزار یادشده را در ماه مارس عرضه کرده بود تا این حفره امنیتی برطرف شود؛ اما کارمند فنی مسئول نصب وصله مذکور از این کار خودداری کرده بود.

ریچارد اسمیت که هفته گذشته به طور ناگهانی بازنشسته شده در جلسه استماع موضوع در کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که این کارمند مقصر وقوع چنین حادثه ای است. به گفته وی معمولا علاوه بر کارمندان فنی، یک سیستم رایانه ای هم برای اسکن شبکه رایانه ای و شناسایی آسیب پذیری ها به کار می رود که این بار در هر دو مورد بررسی ها به درستی انجام نشده است.

قرار است بررسی های مجلس نمایندگان آمریکا و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی در این زمینه کماکان ادامه یابد تا عامل اصلی موفقیت این حمله هکری مشخص شود.

آ

رایانه کارمند نمایندگان آمریکا بررسی سیستم ریچارد اسمیت روزرسان پذیری اکوئیفاکس