برگزیده ها
اعتراض چند نماینده به آقازاده‌ها: با پرتاب منجنیقی پست می‌گیرند| کشور را لایق سکونت نمی‌دانند

مازندمجلس: سیاست > مجلس - سه نماینده مجلس در نطق‌های خود از دستیابی آقازاده‎ها به رده‌های بالای مدیریتی و زندگی برخی از آنها در خارج از کشور،‌ اعتراض کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين؛نطق‌هاي ميان دستور جلسه علني امروز مجلس،‌ يك نقطه مشترك داشت، «اعتراض بهآقازاده‌ها».

محمدرضا ملکشاهی رادنماینده مردم خرم آباد و دوره، اولين فردي بود كه در نطقش بهاين موضوع اشاره كرد و گفت: تاسف‌بار است که برخی آقايان کشورمان را در کسوت قطار درجه دو می‌بینند كه لياقتسكونت فرزندانشان را ندارد و آنها را با استفاده از منابع داخلي به كشورهاي ديگريمي فرستند تا در آنجا زندگي كنند.

جهانبخش محبي نيانماينده اصولگراي مجلس هم، در بخشي از صحبت‌هايش گريزي به شيوه تربيتي برخي از مسئولانداشت و تصريح كرد: كساني در مسئوليت‌هاي كلان كشور قرار مي‎گيرند كه در بين فرزندانشان،عرضه تربيت يك خادم براي انقلاب را نداشتند. برخي از مواليد آنها در ايام انتخابات،در حال تخريب امور هستند و هيچ كسي قدرت و اختيار نظارت بر آنها و جواب خواستن از آنهارا ندارد!

نماينده اصولگراي مجلسدهم ادامه داد: متملقين در تمامي سطوح، مزايده نفاق برگزار مي كنند و جامعه را از حضورنيروهاي مخلص محروم مي سازند. دانايان جامعه هر روز به كنج عزلت و پر رويان به صدارتمي رسند كه حاصلش سوء تدبير است. سندرم سايش قدرت، تعدد مراكز مداخله و نظارت،‌ گسترشسازمان هاي موازي، قانون اساسي را به حاشيه مي برد و ميثاق اجتماعي ملت بزرگ را كمرنگمي كند، هر چند فصل اصلاح قانون اساسي فرا رسيده است. البته اين امر با اذن و صلاحديد، رهبري امکان پذير است.

زنجيره نطق‌هايانتقاد آميز از آقازاده‌ها، به بهروز بنيادي رسيد. نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیلآباد، تصريح كرد: رئيس جمهور مردمي بايد بتواند با فراغ بال امور راپيش ببرد، اما در عمل شاهد فشارهاي مختلف بر راي مردم هستيم . چرا راي مردم به اين سرنوشت دچار شده است؟ بايدجستجو كنيم اعتراض هاي مردم براي چيست؟ آيا هنوز عومل خارجي موثر هستند يا سوء مديريتدر امور داخلي؟

او افزود: بايد بپذيريمتا زماني كه مديران از بين خانواده‎هاي اليگاريشي انتخاب شوند و با پرتابي منجنيقيروي پست ها قرار گيرند،‌ مردم عزيز نبايد انتظار بيشتري از عملكرد اين دولت ها داشتهباشند! آيا عقلاي ايران محدود به همين چند نفرند؟ البته آقازاده هايي طي روند غيرشايستهسالاري بر مسند قرار گرفته‌اند و قرار خواهند گرفت؛ به نحوي كه تا سال هاي سال ملت نتوانندخود را از كانون هاي قدرت نجات دهند.

27217

اعتراض جامعه قانون اساسي البته نظارت اصولگراي نماینده آقازاده‌ها فرزندانشان ندارد تصريح