برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - دولت دوازدهم در دو روز کاری مجلس، دو کارت زرد را از نمایندگان گرفت. علی ربیعی و عبدالرضا رحمانی فضلی دو وزیری بودند که این کارت‌ها را به نام خود ثبت کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين؛ نمايندگان مجلس در جلسهعلني امروز همچون روز گذشته ميزبان يكي از وزراي روحاني بودند. علي ربيعي براي پاسخ بهدو سئوال به مجلس آمد و تنها توانست با صحبت‌هايش نمايندگان را در مورد يك سئوالقانع كند. در جريان بررسي سئوال دوم به دليل قانع نشدن نمايندگان، دومين كارت زرد دولتدوازدهم به نام ربيعي سند خورد.

سئوال اول، مشترکا از سوي جلالمحمودزاده نماینده مهاباد و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده ارائه شده بود. اين دونماينده از وزیر کار در خصوص عدم رعایتدستورالعمل تبدیل وضعیت مربیان حق‌التدریسی فنی و حرفه‌ای سئوال كردند. اگرچه آنها از پاسخ ربيعي قانع نشدند اما وقتي اين موضوع به رای مجلس گذاشته شد، نمایندگان با ۱۰۵ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر اعلام کردند از پاسخ‌های وزیر کار قانع شدند.

اما بخت در مورد سئوال دوم با وزير كار يار نبود، چه آنكه پاسخ ربيعي بهسئوال حسينعلي حاجي دليگاني نماینده شاهین‌شهر و میمه در خصوص بازار کار کشور وفرصت‌های شغلی آن که در اختیار اتباع بیگانه است، مورد قبول نمايندگان قرار نگرفت. ربيعي در پاسخ به اين سوال خودش را نه تنها وزير کار که وزير بي کارها هم معرفي کرد و تاکيد نمود که برخي مسائل از حيطه اختيارات او به عنوان وزير کار خارج است. با اين حال نمایندگان با ۱۲۶ رای سوال نماینده شاهين شهر را وارددانستند تا ربيعي هم همچون رحماني فضلي از مجلس كارت زرد بگيرد.

در جلسه ديروز هم «ضعف نظارت وزارت کشور بر عملکرد شوراهای شهر وروستاها و همچنین تقسیم استان سیستان و بلوچستان به چند استان»، موضوعات سئوالنمایندگان از وزیر کشور بودند. قانع نشدن نمایندگان از يك سئوال -مسائل شوراي شهر تبريز- موجب شد تا اولینکارت زرد مجلس دهم به وزرای دولت دوازدهم به نام رحمانی فضلی ثبت شود.(اينجا)

27217

سئوال ربيعي نماینده نمايندگان نمایندگان استان مسائل همچون