برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - نمایندگان مجلس در بیانیه‌های جداگانه‌ای، درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفتند و همچنین از برگزارکنندگان مراسم حج 96 تشکر کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين، فراکسیوننمایندگان اهل سنت مجلس با صدور بیانیه‌ای درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفتند. در اینبیانیه آمده است:

«درگذشتمام جلال طالبانی از رهبران سیاسی کردستان و رییس‌جمهور پیشین عراق که مبارزی نستوهو روشنفکر کُرد بود و بیشتر عمر خود را صرف مبارزه با دیکتاتوری صدام و تحقق دمکراسیکرد، همه ما نمایندگان کُرد مجلس شورای اسلامی ایران را اندوهگین کرد. لازم می‌دانیم مراتب تسلیتخود را به مردم عراق، همسنگران و کادر رهبری اتحادیه میهنی کردستان و خانواده بزرگوارایشان اعلام کرده و از خداوند منان برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای خانواده و دوستدارانآن مرحوم صبر و بردباری مسئلت داریم.»

همچنين 215 نماينده نامه‌ايمربوط به لايحه اصلاح و الحاق موادي به تاسيس دهياري‎هاي خودكفا خطاببه حسن روحاني رئيس جمهور نوشتند.

علاوه بر اين ۱۵۶ نفر از نمایندگانمجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای از برگزارکنندگان مراسم حج ۹۶ تشکر کردند.

در اين بيانيه آمده است: «فراهمآوردن زمینه حضور حجاج عزیز کشورمان در حج تمتع سال ۱۳۹۶ بعد از وقفه دو ساله در اعزامزائران، با توجه به ابعاد پیچیده مسئله، قطعا نیازمند تدبیر مناسب و همکاری نزدیک همهدستگاه‌های متولی بود که به لطف الهی این مهم رقم خورد و حجاج بیت‌الله‌ الحرام کشورماندر کمال امنیت و آرامش و با حفظ شان و کرامت‌شان، حج عزتمندانه را مطابق منویات مقاممعظم رهبری به جا آوردند. ما امضاءکنندگان این بیانیه از بیانات اخیر مقام معظم رهبریو مسئولان دست‌اندرکاران حج تشکر می کنیم.»

27217

شورای اسلامی رهبری خانواده کردستان طالبانی نمایندگان درگذشت برگزارکنندگان بیانیه‌ای بیانیه