برگزیده ها
حدود ۳ میلیون فرصت شغلی در اختیار اتباع غیرمجاز بیگانه است

مازندمجلس: نماینده اصولگرای شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: حدود ۳ میلیون فرصت شغلی در اختیار اتباع غیرمجاز بیگانه است.

مازندمجلس: نماینده اصولگرای شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: حدود ۳ میلیون فرصت شغلی در اختیار اتباع غیرمجاز بیگانه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی لیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به طرح سوال او از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره اشتغال بازار کار کشور و فرصت‌های شغلی آن از سوی اتباع بیگانه اختصاص داشت، اعلام کرد: امروز بزرگترین معضل کشور بیکاری است و فقر و فساد زاده همین بیکاری است.

وی گفت: بیکاری کیان بسیاری از خانواده‌ها را در معرض فروپاشی قرار داده است. بالا رفتن سن ازدواج نیز یکی از ثمرات بیکاری در کشور است.

نماینده اصوالگرای شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سالانه هزاران میلیارد تومان از بودجه کشور را به اشتغال اختصاص می‌دهیم و این درحالی است که بیکاری ام‌الفساد است و امروز حدود ۴.۵ میلیون بیکار در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز بین دو تا سه میلیون فرصت شغلی بر اساس آمار واقعی در اختیار اتباع بیگانه غیرمجاز است که البته این آمار بیشتر از اینها است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی یادآور شد: آقای ربیعی سال ۹۲ زمانی که می‌خواست از مجلس برای وزیر شدن رای اعتماد بگیرد، در تشریح برنامه‌هایش گفت که فردی قانون‌گرا است و متعهد به بازرسی مستمر از واحدهای تولیدی و حمایت از نیروهای کار است.

نماینده اصولگرای شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفت: بنابر قانون کار، اتباع بیگانه صرفاً در شرایط خاص می‌توانند به کار مشغول شوند و البته اتباع مجاز هم قانوناً نمی‌توانند در هر شغلی مشغول شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: امروز اتباع بیگانه از سبزی‌فروشی تا طلافروشی تا استادکاری کارهای ساختمانی به فعالیت مشغول هستند که قطعاً در آینده این موارد برای کشور مشکلاتی ایجاد می‌کند.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: زمان گفتن این صحبت که ایرانی‌ها به هر کاری مشغول نمی‌شوند، گذشته است. شغل‌هایی که اتباع بیگانه آنها را اشغال کرده‌اند، بیشتر آنها را اتباع ایرانی متقاضی کار در آنها هستند.

وی ادامه داد: آقای ربیعی باید اعلام کند که برای ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه چه کاری انجام داده است. برخی از اتباع بیگانه در برخی از روستاها و شهرها زمین‌های کشاورزی را اجاره کرده‌اند و به کشاورزی پرداخته‌اند؛ حتی برخی از آنها به کارفرمایان بزرگ تبدیل شده‌اند و رقبای داخلی ایرانی خود را از میدان به‌در کرده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم اعلام کرد: در چند سال آینده کارگران ایرانی باید پیش کارفرمایانی که اتباع خارجی هستند بروند و در آنجا مشغول به کار شوند. برخی از اتباع بیگانه که حتی غیرمجاز هم در کشور فعالیت می‌کنند به طور مثال معماری را آموخته‌اند که در سالهای آینده از آنها محروم خواهیم شد و برای کشور مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

حاجی دلیگانی در پایان تصریح کرد: مردم در شهرهای ۱۵ استان کشور که ورود اتباع بیگانه ممنوع است، کارها را انجام می‌دهند. ما مجاز به به‌کارگیری جوان ایرانی که سربازی نرفته، نیستیم اما تبعه خارجی که غیرمجاز به کشور آمده‌اند، فعالیت می‌کنند که این باعث خارج شدن نقدینگی از کشور می‌شود.

اتباع بیگانه امروز غیرمجاز مشغول بیکاری ربیعی میلیون ایرانی اشتغال کرده‌اند آینده فعالیت تصریح برخوار نماینده شاهین‌شهر اختیار خارجی کشاورزی مشکلاتی نمایندگان ایجاد  برخی اعلام اسلامی شورای اصولگرای تشریح اختصاص حاجی‌دلیگانی بیشتر البته بودجه فراکسیون