برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: خرس صالح آباد کلاله برای انجام بررسی های بیشتر به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد.

مازندمجلس: به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، غلامرضا کریمی گفت: خرس نر بالغ روستای صالح آباد کلاله با حضور نیروهای یگان حفاظت و بهرنگ اکرامی، دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست بیهوش و به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان انتقال داده شد.
وی افزود: این خرس پس از هماهنگی با دفتر نظارت بر شکار و صید و دفتر حیات وحش سازمان برای انجام بررسی های بیشتر به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد.

کریمی تصریح کرد: بنا بر نظر دامپزشک، مبنی بر رفتار های تهاجمی و عدم ترس از انسان، امکان رهاسازی این حیوان با ریسک بالا همراه بود و همچنین مکان مناسبی نیز برای نگهداری این گونه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان نبود، بنابراین با هماهنگی با سازمان مرکزی این حیوان با نظارت دامپزشک منتقل شد.

کریمی به سفر کارشناسان دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به پناهگاه سمسکنده برای بررسی وضعیت این خرس اشاره کرد و افزود: خرس پس از رادیولوژی و انجام تست های سلامت توسط کارشناسان، با نظر دفاتر تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست در زیستگاه خود رهاسازی می شود.  
حفاظت پناهگاه کریمی دامپزشک سمسکنده منتقل رهاسازی کارشناسان بررسی حیوان گلستان اداره انتقال افزود هماهنگی نظارت