برگزیده ها
عملکرد محاکم تجدیدنظر نسبت به سال گذشته مثبت بوده است

مازندمجلس: رییس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر بر تداوم بازدیدهای هدفمند از واحدهای قضائی گفت که این بازدیدها بایستی توام با برنامه ریزی دقیق و مستمر همراه با پیگیری های جدی تا حصول نتیجه باشد تا از این طریق نتایج مورد نظر حاصل شود.

مازندمجلس: رییس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر بر تداوم بازدیدهای هدفمند از واحدهای قضائی گفت که این بازدیدها بایستی توام با برنامه ریزی دقیق و مستمر همراه با پیگیری های جدی تا حصول نتیجه باشد تا از این طریق نتایج مورد نظر حاصل شود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و همچنین سالروز شهادت امام زین العابدین (ع)  به بیان روایتی از حضرت سجاد (ع) با این مضمون پرداخت که آن حضرت فرمودند یاران من، بدانید دنیا محل گذر است و آخرت محل استقرار بشر، پس، از این گذرگاه برای آن منزلگاه ابدی توشه بردارید.

وی اظهار کرد: ما باید در مسیر گذران این دنیا برای رسیدن به محل استقرار تلاش کرده و در همه ابعاد زندگی به ویژه در عرصه اداری با انجام وظایف محوله برای جلب رضایت خداوند متعال توشه مناسبی جهت امر اخروی خود برداریم. به نظر می رسد دنیا در همه جهات بر ما غلبه کرده است و متاسفانه بیشتر تلاش های ما در راستای سپری کردن مسیر گذران دنیا صرف می شود، به نحوی که تمامی ماحصل خود را در این راه هزینه کرده ایم و ضروریست به طور مستمر رفتارها و اعمال خود را از این منظر مورد ارزیابی قرار دهیم. امام سجاد (ع) در روایت دیگری می فرمایند منفورترین مردم در نزد خدا کسی است که به سنت، تفکر و عقیده امام خود اقتدا نماید، لکن از اعمال او تبعیت نکند؛ بنابراین اگر ما به امام حسین(ع) اقتدا کرده ولی در عمل به نحو دیگری رفتار نماییم، مسلما از زیان کاران محسوب خواهیم شد.

اسماعیلی در ادامه جلسه ضمن تاکید مجدد بر تداوم برنامه بازدیدهای هدفمند از واحدهای قضایی استان افزود: این بازدیدها باید توام با برنامه ریزی دقیق و مستمر همراه با پیگیری های جدی تا حصول نتیجه باشد تا از این طریق نتایج مورد نظر حاصل شود. در این راستا لازم است موضوعات مهمی از قبیل ساماندهی به پرونده های مسن، کاهش جمعیت کیفری به ویژه در خصوص جرائم غیرعمدی از حیث دیه و احراز تمکن مالی زوج در پرداخت مهریه و ... مورد توجه جدی قرار گیرند تا با استناد به قانون جدید آئین دادرسی کیفری، افراد بدون جهت روانه زندان نشوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران به عملکرد محاکم تجدیدنظر در سال جاری اشاره کرد و افزود: عملکرد این دادگاه ها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته و در مقایسه با سایر واحدهای قضایی استان مثبت بوده، لکن هنوز مشکلاتی وجود دارد که نگران کننده است و ضرورت دارد تیم‌های بازرسی شورای معاونین با اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه ریزی دقیق به صورت میدانی در این عرصه ورود پیدا کرده و تلاش کنند تا قدری از این نگرانی ها به ویژه در شعب کیفری با توجه به ماده ۴۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری کاسته شود، بهتر است در این راستا پس از بررسی آمار استخراج شده از سیستم و بهره گیری از اطلاعات مدیریتی و با لحاظ شاخصه های مهمی مانند بالاترین موجودی، طولانی ترین وقت رسیدگی و کمترین مختومه از شعبات مربوطه به دقت بازرسی شود تا از این راه وضعیت موجود تغییر کند.

استان کیفری دادگستری تهران برنامه مستمر واحدهای عملکرد دیگری گذران پرداخت استقرار اعمال قضایی دادرسی بازرسی قانون راستا معاونین افزود اقتدا نتیجه تاکید تداوم گذشته تجدیدنظر محاکم بازدیدهای هدفمند نتایج اسماعیلی پیگیری همراه بازدیدها شورای