برگزیده ها
حل مشکلات بانکی برای کمک به تبادلات ایران  و فرانسه اهمیت زیادی دارد

مازندمجلس: سفیر کشورمان در فرانسه با اشاره به فضای مثبت کنونی حاکم بر روابط تهران و پاریس بر وجود ظرفیت‌های بسیار برای توسعه این روابط تاکید کرد.

مازندمجلس: سفیر کشورمان در فرانسه با اشاره به فضای مثبت کنونی حاکم بر روابط تهران و پاریس بر وجود ظرفیت‌های بسیار برای توسعه این روابط تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، نشستی با شرکت اعضای انجمن فرانسوی توسعه شهری متشکل از ۶۲ تن از نمایندگان شرکت‌ها و فعالان اقتصادی فرانسه و با حضور ابوالقاسم دلفی، سفیر ایران در فرانسه و آرنود فرانسوا، رئیس انجمن مذکور در  محل اقامتگاه سفیر ایران برگزار شد.

در این نشست رئیس انجمن توسعه شهری فرانسه گفت: آماده هستیم در زمینه توسعه شهری با ایران تبادل تجربیات داشته باشیم. با توجه به توسعه اقتصادی در ایران امیدواریم ما هم مانند سایر شرکت‌ها بتوانیم همکاری نوینی با ایران ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست نیز ابوالقاسم دلفی در سخنانی اظهار داشت: امروز با توافق هسته‌ای وارد مرحله جدیدی از روابط با سایر کشورها شده‌ایم و آماده‌ایم همکاری‌های مشترک را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه توسعه دهیم.

وی ادامه داد: روابط ایران و فرانسه از قدمت طولانی برخوردار است و معتقدیم با رویکرد جدید رئیس‌جمهور فرانسه نسبت به تحولات دو جانبه و منطقه و همچنین سیاست مبتنی بر گفت‌وگوی آقای روحانی، دو کشور می‌توانند ضمن درک بهتر یکدیگر گام‌های بیش‌تری را در زمینه استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی دو جانبه برای توسعه روابط بردارند.

در ادامه سفیر ایران در پاریس تصریح کرد: حل مشکلات بانکی برای کمک به تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و رفع معضلات بانکی با توجه به حمایت کامل دولت ایران از سرمایه‌گذاری خارجی تاثیرات مثبتی در زمینه ارتقای سطح روابط دو کشور خواهد داشت.

در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان شرکت‌ها به تشریح فعالیت‌های اقتصادی خود در زمینه توسعه شهری پرداختند.

فرانسه توسعه روابط اقتصادی زمینه ادامه انجمن بانکی پاریس شرکت‌ها جانبه برخوردار ظرفیت‌های مشکلات تبادلات اهمیت زیادی نمایندگان