برگزیده ها
تا وقتی منافع مان در برجام تأمین شود آن را قبول داریم  /مسیر آمریکا در موضوع برجام، اشتباه است

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ‌در موضوع هسته‌ای و برجام، مذاکرات ما پایان یافته و حرف‌هایی که آمریکایی‌ها می‌زنند بیشتر برای چانه‌زنی است که امکان بیشتری برای خودشان فراهم آورند که البته مسیر اشتباهی طی می‌کنند.

مازندمجلس: علی لاریجانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: ‌آقای ظریف چندبار در این رابطه پاسخ داده و حرف‌های وی درست است چون وقتی مذاکرات طولانی انجام شده و در نهایت توافقی حاصل شده که جنبه بین‌المللی پیدا کرده و به مصوبه شورای امنیت مستند شده،‌ پروژه مذکور تمام شده است. 
لاریجانی ادامه داد:‌ اگر بحثی می‌خواهد انجام شود باید موضوع جدیدی مطرح و مشاهده شود آیا طرفین مایل به مذاکره هستند یا خیر. 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ‌تا جایی که با مسئولان اروپایی مذاکره داشته‌ام استنباط می‌کنم که آنها نیز اشکال در روش سیاسی آمریکا را درک کرده‌اند و صراحتاً می‌گویند که ما مستقل تصمیم می‌گیریم و معتقدند که برجام باید وجود داشته باشد البته در عالم سیاست باید این موضوعات را به صورت لحظه‌ای رصد کرد. 
لاریجانی بیان کرد:‌ ما در برجام منافعی تعریف کرده‌ایم که تا وقتی آن منافع تأمین شود ما برجام را قبول داریم اما اگر طرف مقابل به برجام پایبند نباشد و به منافع ما لطمه وارد کند آن‌وقت ما باید مابه ازای آن را در نظر بگیریم. 
وی که بعد از زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت ادامه داد:‌ یکی از اهداف سفر ما به استان فارس حضور در چند شهرستان این استان است و با توجه به نظر نمایندگان این استان در مجلس در مناسبت‌های چند شهر شرکت خواهیم کرد و همچنین از نزدیک مشکلات برخی از شهرستان‌ها بررسی خواهد شد. 
وی افزود: بعد از بررسی مسائل و مشکلات شهرها تلاش می‌شود که در بودجه سنواتی و طرح‌ها و لوایح در این رابطه تدابیری اتخاذ شود. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف ما این است که اقتصاد کشور در مسیر تند شونده‌ای قرار گیرد که مشکلاتی مانند بیکاری رفع شود البته در این جهت تلاش‌هایی انجام شده و قوانینی برای تسهیل فضای کسب و کار وجود دارد و در احکام ششم برنامه توسعه، سرمایه‌گذاری تسهیل شده است. 
لاریجانی گفت: باید با حضور در شهرستان‌ها از نزدیک در جریان امور قرار گرفت که قوانین مصوب در مقام عمل به چه وضعیتی رسیده است و اگر مشکلاتی در این رابطه وجود دارد باید مشکلات حل شود. 
وی با بیان اینکه باید بازخورد قوانین در مقام عمل دیده شود افزود: بعد از انجام بررسی‌ها باید برای رفع مشکلات و کاستی‌ها تدبیر اتخاذ شود. 
رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف سفر سه روزه، ظهر چهارشنبه وارد شیراز شد و قرار است از چند شهرستان فارس دیدن کند.
برجام شورای مشکلات افزود استان رابطه  رئیس منافع اسلامی لاریجانی شهرستان نزدیک شهرستان‌ها قوانین تسهیل مشکلاتی اتخاذ بررسی مذاکره موضوع آمریکا داریم تأمین چهارشنبه خبرنگاران البته ادامه شیراز  لاریجانی