برگزیده ها
سرپرست وزارت علوم: در معرفی وزیر پیشنهادی علوم تخلفی نشد/معرفی گزینه نهایی به مجلس تا دوهفته آینده

مازندمجلس: سیاست > دولت - سرپرست وزارت علوم گفت: بخشی از اخبار مربوط به وزیر پیشنهادی علوم، واقعیت دارد و بخشی نیز گمانه زنی است؛ به طور طبیعی موضوع وزارت علوم و انتخاب وزیر آن موضوع مهمی برای افکارعمومی به ویژه دانشگاهیان محسوب می‌شود.

مازندمجلس:سیدضیاء هاشمی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره اينکه برخی نمایندگان قائل به تخلف دولت در معرفی ديرهنگام وزیر پیشنهادی علوم هستند، گفت: این موضوع در حوزه امور حقوقدان‌های دولت و مجلس بحث شد. حقوقدان‎ها معتقدند که تخلفی انجام نشده و دولت از ظرفیت قانونی سه ماهه خود براي معرفي وزير مي‎تواند استفاده کند.

وی درباره اسامي متعددي که به عنوان وزیر احتمالي علوم در فضاي سياسي و رسانه‎اي مطرح مي‎شوند، گفت: بخشی از این اخبار واقعیت دارد و بخشی نیز گمانه زنی است، به طور طبیعی موضوع وزارت علوم و انتخاب وزیر علوم موضوع مهمی برای افکارعمومی به ویژه دانشگاهیان است.

سرپرست وزارت علوم که مي‎گفت خودش یکی از گزینه های محتمل براي معرفي به عنوان وزير پيشنهادي است، ادامه داد: براساس بررسی های رئیس جمهور، درباره وزیر پیشنهادی علوم تعیین تکلیف می شود. آقای روحاني در حال انجام بررسی های نهایی هستند.

هاشمي ادامه داد: یک ماه و نیم از مهلت معرفی وزیر پیشنهادی علوم گذشته و طبق قانون یک ماه و نیم دیگر فرصت وجود دارد. در مجموع براساس صحبت های رئیس جمهور به نظر مي رسد که ايشان در مهرماه به نتیجه می رسند و ضمن معرفی وزیر پیشنهادی علوم، جلسه رأی اعتماد وي در مجلس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه معرفی وزیر علوم قطعا تا 2 هفته آینده انجام می شود، درباره احتمال معرفی یک خانم برای تصدی اين کرسي اظهار کرد: از بین همکاران دانشگاهی، تعداد فراوانی در مظان انتخاب هستند. اینکه وزیر پیشنهادی لزوما خانم یا آقا باشد، موضوعیت ندارد.

27214

معرفی پیشنهادی درباره وزارت موضوع براساس ادامه بررسی جمهور اینکه عنوان معرفي نهایی آینده سرپرست تخلفی گزینه