برگزیده ها
کاهش مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن نیازمند بررسی بیشتر در بانک مرکزی است

مازندمجلس: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پیگیر کاهش دوره بازپرداخت دریافت تسهیلات وام خرید مسکن هستم، گفت:وزارت راه‌و‌شهرسازی به دنبال کاهش مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن است و این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر در بانک‌مرکزی است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی پس از جلسه هیات‌دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دریافت تسهیلات 80 میلیون تومانی برای یک نفر و 160 میلیون تومانی برای زوجین جوان از طریق حساب پس انداز صندوق خانه یکم در بافت‌های فرسوده شهری تهران با نرخ سود تسهیلات 8 درصدی شرایط مناسبی را برای متقاضیان خرید مسکن فراهم کرده است.

آخوندی گفت: استقبال خوبی برای سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن یکم شده و آمارها نشان می‌دهد بیش از 260 هزار نفر در این صندوق پس‌انداز کرده‌اند.

وی با اشاره به سیاست تسهیل دریافت وام خرید مسکن یادآور شد: هرچند میزان سپرده متقاضیان در این صندوق هر 6 ماه دو برابر می‌شود، اما وزارت راه‌و‌شهرسازی به دنبال کاهش این مدت بوده و این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر در بانک‌مرکزی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره واگذاری واحدهای مسکن مهر نیز به متقاضیان گفت: پروژه مسکن مهر در مراحل پایانی قرار دارد و به تدریج با آماده شدن این واحدها به خصوص در شهر جدید پردیس، واحدهای آماده به متقاضیان واگذار می‌شود.

خبرنگاری از آخوندی درباره رفع نقاط حادثه‌خیز از جاده‌های کشور پرسید که وی در پاسخ اظهار داشت: ارزیابی رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از وظایف مهم و جاری این وزارتخانه است و با تامین منابع مالی و رفع این نقاط در راه‌های کشور، عملیات آشکارسازی آن انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام، باید این مساله در هیات دولت بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

آخوندی درباره مسکن‌اجتماعی گفت: طبق مصوبه هیات دولت و در برنامه ششم توسعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئول اجرای طرح مسکن‌اجتماعی و حمایتی با سایر نهادهای مرتبط است و اکنون بنیاد مسکن در حال پیگیری تامین منابع مالی از سازمان برنامه و بودجه است.

م

درباره صندوق شهرسازی آخوندی متقاضیان تسهیلات منابع تامین آمریکا حادثه‌خیز برجام بنیاد برنامه مسکن‌اجتماعی آماده واحدهای میلیون دریافت بیشتر تومانی بررسی پس‌انداز نیازمند وزارت