برگزیده ها
لاریجانی: مذاکرات در موضوع هسته‌ای پایان یافته است

مازندمجلس: سیاست > مجلس - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا وقتی که منافع ما در برجام تأمین شود ما آن را قبول داریم.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی که امروز به استان فارس سفر کرده است، پس از زیارت حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف سفر ما به استان فارس حضور در چند شهر این استان است و با توجه به نظر نمایندگان این استان در مجلس در مناسبت‌های چند شهر شرکت خواهیم کرد و همچنین از نزدیک مشکلات برخی از شهرستان‌ها بررسی می‌شود.

اهم اظهارات ریاست مجلس را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه می خوانید؛

*بعد از بررسی مسائل و مشکلات شهرها تلاش می‌شود که در بودجه سنواتی و طرح‌ها و لوایح در این رابطه تدابیری اتخاذ شود، یکی از وظایف ما این است که اقتصاد کشور در مسیر تندشونده‌ای قرار بگیرد که مشکلاتی مانند بیکاری رفع شود البته در این راستا تلاش‌هایی انجام شده و قوانینی برای تسهیل فضای کسب و کار وجود دارد و در احکام برنامه ششم توسعه سرمایه‌گذاری تسهیل شده است.

 *باید با حضور در شهرستان‌ها از نزدیک در جریان امور قرار گرفت که قوانین مصوب در مقام عمل به چه وضعیتی رسیده است و اگر مشکلاتی در این رابطه وجود دارد باید مشکلات حل شود.

*باید بازخورد قوانین در مقام عمل دیده شود، بعد از انجام بررسی‌ها باید برای رفع مشکلات و کمبودها تدبیر اتخاذ شود.

*{در خصوص این موضوع که آیا برجام قابل مذاکره است} آقای ظریف چند بار در این زمینه پاسخ دادند و حرف‌های وزیر خارجه درست است چون وقتی یک مذاکرات طولانی انجام شده و نهایتاً توافقی حاصل شده که جنبه بین‌المللی پیدا کرده و به مصوبه شورای امنیت مستند شده است بنابراین پروژه مذکور تمام شده و اگر بحثی می‌خواهد انجام شود باید موضوع جدید مطرح شود که مشاهده شود آیا طرفین مایل به مذاکره هستند یا نه.

*در موضوع هسته‌ای مذاکرات ما پایان پذیرفته و حرف‌هایی که آمریکایی‌ها می‌زنند بیشتر برای یک نوع چانه‌زنی است که بتوانند امکان بیشتری برای خودشان فراهم کنند، البته مسیر اشتباهی طی می‌کند.

*تا جایی که با مسئولان اروپایی مذاکره داشته‌ام استنباط می‌کنم آنها نیز اشکال در روش سیاسی آمریکا را درک کرده‌اند و صراحتا می‌گویند ما مستقلا تصمیم می‌گیریم و معتقدند که برجام باید وجود داشته باشد البته در عالم سیاست باید این موضوعات را به صورت لحظه ای رصد کرد.

*ما در برجام منافعی تعریف کرده‌ایم که تا وقتی آن منافع تأمین شود ما برجام را قبول داریم لکن اگر طرف مقابل به برجام پایبند نباشد و به منافع ما لطمه زند آن موقع ما باید ما به ازای آن را در نظر بگیریم.

29212

برجام مشکلات استان موضوع البته مذاکره مذاکرات مشکلاتی تسهیل قوانین منافع بررسی پایان هسته‌ای نزدیک شهرستان‌ها رابطه لاریجانی اتخاذ