برگزیده ها
شرکت ملی نفت ایران و لوک اویل روسیه ۲ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مازندمجلس: شرکت ملی نفت ایران و شرکت لوک اویل روسیه برای ارزیابی زمین‌شناختی در دریای خزر ۲ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مازندمجلس: شرکت ملی نفت ایران و شرکت لوک اویل روسیه برای ارزیابی زمین‌شناختی در دریای خزر ۲ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، شرکت ملی نفت و شرکت لوک اویل روسیه برای همکاری در زمینه ارزیابی زمین‌شناختی در دریای خزر، ۲ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه‌ها در حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و واگیت الکپروف، مدیرعامل لوک اویل و پیش از آغاز دیدار دو جانبه آنان در مسکو امضا شد.

این اسناد پس از چند ماه مذاکره درباره اکتشاف‌های زمین‌شناختی در بخش جنوبی دریای خزر امضا شده‌اند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت، که بعدازظهر روز سه‌شنبه (۱۱ مهرماه) به‌منظور شرکت در نوزدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) تهران را به مقصد روسیه ترک کرده بود، شامگاه سه‌شنبه در مسکو با واگیت الکپروف، مدیرعامل لوک اویل دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این مذاکرات که با حضور مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه انجام شد، دو طرف بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف نفتی تاکید کردند.

مدیرعامل لوک اویل تاکید کرد که برای گسترش همکاری‌های نفتی در بخش‌های مختلف، علاقه دو جانبه وجود دارد.

زنگنه نیز با تاکید بر اهمیت همکاری‌های نفتی ایران و روسیه، نشست جی‌یی‌سی‌اف در مسکو و همچنین هم‌افزایی دو کشور در این عرصه ها را برای تقویت همکاری‌ها تاثیرگذار برشمرد.

نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی‌یی‌سی‌اف فردا (چهارشنبه، ۱۲ مهرماه) در مسکو و به ریاست الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، برگزار می‌شود.

ریاست دوره ای مجمع کشورهای صادرکننده گاز امسال (۲۰۱۷) به عهده روسیه بوده، از این رو مسکو میزبان نشست نوزدهم وزارتی این مجمع شده است.

با توجه به این که دوره دوم دوساله دبیرکلی محمدحسین عادلی، دبیرکل کنونی مجمع کشورهای صادرکننده گاز سه ماه دیگر به پایان می‌رسد از این رو انتخاب دبیرکل جدید این مجمع مهمترین دستورکار نوزدهمین نشست وزارتی در مسکو به شمار می‌آید.

کشورهای روسیه و لیبی نامزدهای خود را برای احراز پست دبیرکلی این مجمع معرفی کرده‌اند.

بیست و نهمین نشست هیئت اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز امروز (سه‌شنبه، ۱۱ مهرماه) به ریاست دبیرکل این مجمع در روسیه برگزار شد. حسین کاظم پور اردبیلی نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیئت اجرایی این مجمع است.

 

 

روسیه نفت کشورهای صادرکننده همکاری مهرماه نوزدهمین تاکید دبیرکل ریاست سه‌شنبه وزارتی زمین‌شناختی تفاهم‌نامه زنگنه دریای مدیرعامل برگزار دبیرکلی ارزیابی دیدار اجرایی انرژی جی‌یی‌سی‌اف گسترش الکپروف همکاری‌ها مختلف همکاری‌های جانبه واگیت