برگزیده ها

مازندمجلس: پوتین درباره روابط عربستان و آمریکا: هیچ چیز در جهان دائمی نیست

مازندمجلس:

پوتین خواستار شناسایی و بی‌اثر کردن فوری تروریست‌های خارجی بازگشته از سوریه و عراق به کشورهایشان شد.
به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از جامعه جهانی خواست تا از معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم جهانی دست بردارد و تروریست‌های بازگشته از سوریه و عراق به کشورهایشان را فورا شناسایی و خنثی کند.
پوتین در پیامی به شرکت‌کنندگان در نشست بین‌المللی رؤسای دستگاه‌های امنیتی که امروز (چهارشنبه) در شهر "کراسنودار" واقع در جنوب روسیه برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما در راستای مبارزه با تروریسم و منع گسترش افکار تروریستی و پشتیبانی مالی از گروه‌های مسلح غیرقانونی تلاش می‌کنیم و می‌خواهیم در روند سیاسی از معیارهای دوگانه در راستای مقابله با جدی‌ترین تهدیدات پیش رو این دوره اجتناب شود.
رئیس جمهوری روسیه، جامعه جهانی را به پایبندی به مهم‌ترین تصمیمات شورای امنیت در این زمینه تشویق کرد.
پوتین نسبت به کشورهایی که در معرض حملات سازمان‌های تروریستی در سوریه و عراق قرار گرفته و در پی آن ساختارهای زیربنایی‌شان تخریب و توانایی جنگی‌شان به‌ طور کامل از بین رفته، هشدار داد.
وی در ادامه افزود: تروریست‌ها تاکتیک‌هایشان را تغییر داده و پایگاه‌های جدید در دیگر کشورهای منطقه تشکیل می‌دهند.
رئیس جمهوری روسیه نسبت به خطرات تروریست‌های خارجی که در معرض شست‌وشوی مغزی قرار گرفته و در مناطق درگیری آموزش‌های نظامی دیده و به کشورهایشان بازگشته و فعالیت‌های تروریستی‌شان را ادامه می‌دهند، هشدار داد.
پوتین همچنین تصریح کرد: باید تروریست‌های خارجی شناسایی و در زمان مناسب آن‌ها را خنثی کرد.
رئیس‌جمهوری روسیه درباره مشارکت آمریکا و عربستان گفت: هیچ چیز در جهان دائمی نیست.
پوتین افزود: ویژگی روابط روسیه با کشورهای خاورمیانه این است که بازی دوگانه‌ای از سوی مسکو وجود ندارد و سیاست مسکو شفاف است.
وی خاطرنشان کرد، مسکو در مساله کردستان عراق مداخله نمی‌کند و عملکرد روسیه با هدف عدم شعله‌ور کردن بحران است.
در نشست کراسنودار که تا فردا پنجشنبه (پنجم اکتبر) ادامه خواهد داشت، نمایندگان ۱۱۶ هیئت از ۷۴ کشور و چهار سازمان بین‌المللی از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا، سازمان‌های همکاری شانگهای و انجمن کشورهای مستقل حضور دارند.
روسیه پوتین تروریست‌های جمهوری ادامه سوریه جهانی کشورهایشان بازگشته شناسایی کشورهای خارجی سازمان‌های تروریستی راستای گرفته هشدار افزود خاطرنشان می‌دهند معیارهای جامعه کردستان مساله مداخله دوگانه بین‌المللی تروریسم مبارزه کراسنودار