برگزیده ها
بازتاب سفر اردوغان به ایران در رسانه‌های جهان

مازندمجلس: سفر رئیس‌جمهوری ترکیه به ایران پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق که باعث نگرانی‌های منطقه‌ای فراوانی شده بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

مازندمجلس: سفر رئیس‌جمهوری ترکیه به ایران پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق که باعث نگرانی‌های منطقه‌ای فراوانی شده بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش ایلنا، آسوشیتدپرس نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در بحبوحه پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان، به ایران رفت تا مراتب نگرانی آنکارا از برگزاری این همه‌پرسی را اعلام و بر همکاری مشترک میان دو کشور در برخورد با این قضیه تاکید کند.

- رویترز اعلام کرد: اردوغان با قرار دادن مساله برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق در دستور کار سفر خود به ایران، وارد تهران شد تا با مقام‌های ایرانی بر سر این مساله گفت‌وگو کند.

- فاکس نیوز هم با اختصاص خبری به سفر اردوغان به تهران، این سفر را در راستای نگرانی این کشور از برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق اعلام کرد.

- ترندنیوز سفر اردوغان به ایران را در راستای بهبود سطح‌ همکاری‌های منطقه‌ای‌ و بین‌المللی میان تهران-آنکارا خواند و افزود که افزایش همکاری این دو کشور می‌تواند صلح و ثبات و امنیت را به منطقه بازگرداند.

- رأی الیوم نیز با انتشار خبری اعلام کرد که رجب طیب اردوغان در رأس یک هیات عالی‌رتبه و در جریان یک سفر رسمی به ایران سفر کرد.

- آناتولی نوشت: رجب طیب اردوغان با برخی از وزرای کابینه خود از جمله وزرای خارجه، اقتصاد، نیرو و منابع طبیعی، بازرگانی، فرهنگ و گردشگری و کشور به همراه نایب رئیس حزب عدالت و توسعه در یک سفر رسمی به تهران رفت.

- روسیا الیوم نیز با درج خبری در این باره نوشت: اردوغان با پاسخ مثبت به دعوت «حسن روحانی» همتای ایرانی خود و برای بهبود سطح همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف خصوصا مساله برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق به ایران سفر کرده و با مقام‌های این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

- قرطاس نیوز نیز اعلام کرد: رجب طیب اردوغان در رأس یک هیات بلندپایه از وزراء و مسئولان دولت ترکیه به ایران سفر کرد.

- آی‌۲۴ نوشت: رجب طیب اردوغان برای یک سفر رسمی یک روزه و گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی درباره مسائل دارای اهمیت برای دو کشور از جمله عراق و سوریه به تهران سفر کرد.

- القدس العربی نیز با انتشار خبری در این زمینه اعلام کرد: اردوغان در راس یک هیات بلندپایه از وزرا و مسئولان ترکیه در جریان یک سفر رسمی به ایران رفت.

- اسپوتنیک نیز اعلام کرد که رجب طیب اردوغان که در سفر رسمی و برای بهبود همکاری‌های دو جانبه به ایران سفر کرده است، مورد استقبال رسمی حسن روحانی قرار گرفت.

 

اردوغان اعلام برگزاری همه‌پرسی تهران استقلال کردستان ترکیه مساله گفت‌وگو ایرانی بهبود مقام‌های اقلیم همکاری‌های الیوم مسئولان بلندپایه روحانی وزرای انتشار جریان همکاری رئیس‌جمهوری رسانه‌های بین‌المللی نگرانی بازتاب آنکارا راستای