برگزیده ها

مازندمجلس: به گزارش رویترز ، 'رکس تیلرسون' وزیر خارجه آمریکا در فصل تابستان به دلیل اختلاف نظر با دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور تا مرز کناره گیری از قدرت پیش رفت.

مازندمجلس:
مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقام های ارشد آمریکایی در آن زمان پا در میانی کردند تا تیلرسون را متقاعد کنند که استعفا ندهد. پنس در ماه جولای (مرداد ماه) با تیلرسون ملاقات کرد تا اختلاف نظر وی با ترامپ بر سر مسائل و موضوعات سیاسی را کاهش دهد. این جلسه ملاقات چند روز پس از آنکه تیلرسون در نشستی با تیم امنیت ملی ترامپ و مقام های کابینه در پنتاگون تشکیل شد. تیلرسون در آن نشست علنا از رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد و از قرار معلوم وی را تهی مغز نامید.تیلرسون اواخر ماه جولای در حالی که در سفر شخصی در تگزاس به سر می برد، بازگشت به واشنگتن را سبک سنگین کرد، اما پس از گفت و گو با ژنرال جان کلی رئیس کنونی ستاد کارکنان کاخ سفید و جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا متقاعد به بازگشت شد.براساس این گزارش، تیلرسون چند روز پیش گفت که آمریکا کانال های مستقیمی ارتباطی با کره شمالی دارد تا احتمال علاقمندی پیونگ یانگ به مذاکره برای کاستن از تنش های موجود را مورد ارزیابی قرار دهد. ترامپ بلافاصله پس از سخنان تیلرسون، گفت که وزیر خارجه اتلاف وقت می کند.تیلرسون اولین مقام کابینه آمریکا نیست که به طور رسمی با رئیس جمهوری در مورد مسائل سیاسی دچار اختلاف نظر شده است. در این میان، وزیر دفاع آمریکا تلاش کرده است هر گونه تنش بین ترامپ و تیلرسون را در مورد موضوعات مختلفی همچون کره شمالی، کم اهمیت جلوه دهد.با این حال کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا مواضع متفاوتی در مورد مسائل مربوط به سیاست خارجی این کشور اتخاذ کرده اند. پیشتر در سال جاری، ترامپ از رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس در اتخاذ مواضع ضد قطری شان حمایت کرد، در حالی که تیلرسون و پنتاگون در آن زمان در مورد تاثیرات نظامی، تجاری و انسانی این مناقشه هشدار دادند.
تیلرسون آمریکا ترامپ اختلاف جمهوری مسائل پنتاگون بازگشت مواضع اتخاذ کابینه خارجه شمالی ملاقات متقاعد استعفا گزارش جولای موضوعات سیاسی