برگزیده ها

مازندمجلس: جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که عامل تیراندازی مرگبار لاس‌وگاس دو بار به فیلیپین سفر کرده و در سال گذشته ۳۳ قبضه سلاح خریداری کرده بود.

مازندمجلس: یک مقام فیلیپینی نیز اعلام کرد عامل تیراندازی لاس‌وگاس حداقل دو بار به فیلیپین سفر کرده است.
بر همین اساس، «استیفن پدوک» عامل این تیراندازی مرگبار دو بار در سال های ۲۰۱۳ میلادی و ۲۰۱۴ میلادی به فیلیپین سفر کرده و بین پنج تا شش روز در این کشور اقامت داشته است.
مدارک و اسناد اداره مهاجرت نیز نشان می‌دهد «ماریلو دانلی» در هفته‌های اخیر در خارج از کشور حضور داشته و زمانی که حادثه تیراندازی لاس‌وگاس در روز یک‌شنبه گذشته روی داد، در فیلیپین حضور داشته است.
مقام‌های آمریکایی همچنین امروز –چهارشنبه- اعلام کردند که عامل تیراندازی مرگبار لاس‌وگاس سال گذشته ۳۳ قبضه سلاح خریداری کرده بود.
این مقام‌ها تاکید کردند این فرد از سال ۱۹۸۳ میلادی در حال جمع‌آوری سلاح گرم بوده است.
«جیل اسنایدر» مامور ویژه در اداره مربوط به الکل، دخانیات و سلاح گرم با اعلام این خبر افزود مقام‌ها از خرید یک سلاح در یک نوبت مطلع نمی‌شوند البته اگر خریدار در یک خرید چند نوع سلاح یا چند سلاح خریداری کند، مقام‌های مسئول در جریان قرار می‌گیرند.
وی افزود که عامل تیراندازی ۱۲ سلاح نیمه‌اتوماتیک و یک دستگاه که از آن برای استفاده از سلاح نیمه‌اتوماتیک همچون یک سلاح اتوماتیک استفاده می‌شود، در اختیار داشته است.
در این تیراندازی مرگبار دست‌کم ۵۹ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
تیراندازی فیلیپین لاس‌وگاس میلادی مرگبار اعلام افزود نیمه‌اتوماتیک استفاده مقام‌ها اداره گذشته مقام‌های خریداری