برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - تسنیم نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش مجلس و دولت این است که شرایط تولید را مهیا کنند که نتیجه آن اشتغال‌زایی باشد.

مازندمجلس:علی لاریجانی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای شهرستان‌های ممسنی و رستم که در شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی برگزار شد، در جمع مردم این دو شهرستان اظهار داشت: ما امروزه نیازمند همان فرهنگ شهادت رزمندگان دفاع مقدس هستیم که یکی از راه ترویج این فرهنگ برگزاری همین یادوارهای شهداست.

وی با اشاره به جایگاه آیت‌الله مدنی افزود: آیت‌الله مدنی هم عالم وارسته‌ و مجاهدی بود و هم اینکه توانست حضور در جامعه داشته باشد و بر اجتماع تاثیرگذار باشد.

لاریجانی با بیان اینکه این عالم بزرگ با تربیت شاگردان زیادی ملت و جامعه را به حرکت درآورد و در تحقق انقلاب نقش به سزایی داشتند تصریح کرد: این انقلاب با وجود همین حرکت‌ها و مجاهدت‌ها رقم خورد و در جنگ تحمیلی نیز این را به خوبی نشان دادند که سرمایه بزرگی است و به کشور وجهه دادند که همه دشمنان را به ترس انداخته‌اند و متوجه شدند که در مقابل چه کشور قوی و ملت با عزتی قرار گرفته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته پس از انقلاب دشمنان کشور نیز زیاد شد اما بازهم این سرمایه غنی کشور افزایش یافته و دشمنان هنوز جرات تعرض ندارند.

وی گفت: راه و رسم مردانگی نیست که وعده الکی بدهیم باید امروز شرایط واقعی را به مردم بگوییم و واقع‌بینانه اعلام کنیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

لاریجانی بیان کرد: در کشور منابع و سرمایه خوبی است اما در گذشته دچار مشکل شدیم که از اول انقلاب این تحریم‌ها و تحریم‌های چند سال اخیر بسیار تاثیرگذار بود هر چند امیدواریم در سال‌های آینده این وضعیت بهتر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری در شهرستان‌های ممسنی و رستم رنج‌آور است، گفت: حجم دولت سبب شده که پول زیادی خرج شود و اعتباری برای پروژه‌ها باقی نماند و باید این دولت کوچک شود.

وی افزود: موتور تولید و صادرات کشور نیز باید راه بیفتد از طرفی فرهنگ کارآفرینی نیز در جامعه رونق یابد و از این تفکر استخدام شدن در ادارات خارج شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی گفت: جوانان عزیز باید بدانند باید به سمت تولید و اشتغال‌زایی حرکت کنند و در این زمینه نیز تسهیلات خوبی ارائه می‌شود و مصوبات مجلس نیز در این باره را جدی گرفته و ورود کنند.

لاریجانی با بیان اینکه تمام تلاش مجلس و دولت این است که شرایط تولید را مهیا کنند که نتیجه آن اشتغال‌زایی باشد بیان کرد: راه سرمایه‌گذاری و تولید راه نجات شهرستان ممسنی و رستم است و باید از پشت میزنشینی فاصله گرفت و به سمت تلاش حرکت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد سد پارسیان و پتروشیمی نیز گفت: در این زمینه با وزیر صحبت خواهم کرد که تکلیف را مشخص کنند و از طرفی راه‌اندازی سد پارسیان نیز پیگیری می‌کنم.

 

29216

 

ممسنی انقلاب اینکه شورای اسلامی لاریجانی تولید دشمنان سرمایه جامعه شهرستان فرهنگ شرایط امروز بدهیم اشتغال‌زایی پارسیان زمینه شهرستان‌های آیت‌الله زیادی تاثیرگذار اشاره دادند افزود مردانگی