برگزیده ها
پتروشیمی و سد پارسیان، خواسته های مردم ممسنی

مازندمجلس: شیراز – ایرنا- نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار ممسنی عصر چهارشنبه در آیین یادواره شهدای این شهرستان به طرح خواسته های مردم این منطقه از مسئولان پرداختند.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، این آیین با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و اسماعیل تبادار استاندار فارس برگزار شد.
این آیین با هدف گرامیداشت یاد آیت الله مدنی، شهدای مدافع حرم و 700 شهید شهرستان ممسنی و رستم برگزار شد.
رئیس مجلس ، استاندار فارس و هیات های همراه پیش از این آیین با حضور درگلزار شهدای شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.
** نرخ بیکاری در ممسنی و رستم بالاتر از میانگین کشوری است
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی در این آیین گفت: شاخص بیکاری فارس 11 درصد است اما در شهرستان رستم این عدد به 16 و در ممسنی به 18 می رسد که نشان می دهد میزان بیکاری در شهرستان از استان و کشور نیز بالاتر است.
مسعود گودرزی افزود: یکی از راه های حل این مشکل راه اندازی پتروشیمی و سد پارسیان است، در سد پارسیان 80 میلیارد تومان هزینه کرده اند اما به دلایلی تعطیل شده است این در حالی است که فاز اول این پروژه پایان یافته است.
وی اظهار کرد: پتروشیمی نیز سالهاست که راکد شده و میزان پیشرفت آن فقط 6 درصد است که زیبنده کشورمان نیست.
سد و نیروگاه پارسیان ( گورک )در فاصله 50 کیلومتری شهرستان ممسنی و 120 کیلومتری شهر شیراز در استان فارس بر روی رودخانه فهلیان از سرشاخه‌های رودخانه زهره واقع شده است. این سد که از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است، پس از ساخت با ارتفاع 140 متر دارای مخزنی به حجم 400 میلیون متر مکعب و نیروگاهی به ظرفیت 40 مگاوات خواهد بود.
** نورآباد در حد یک روستا باقی مانده است
امام جمعه ممسنی نیز در سخنانی در این آیین گفت: ممسنی و رستم پیشگام ایثار و شهادت هستند و بیش از 700 شهید در دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، انتظامی و امنیتی و مدافعان محیط زیست تقدیم کرده اند.
حجت الاسلام محمد یعقوبی افزود: این مردم همیشه در صحنه هستند و انتظار این است که مسئولان هم به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
وی اظهار کرد: 9 سال پیش در سفر مقام معظم رهبری به استان فارس از درد محرومیت شهرستان ممسنی صحبت کردند اما مسئولان کاری نکردند و این شهر نورآباد در حد یک روستای بزرگ مانده است.
امام جمعه ممسنی افزود: درآمد مردم کشاورزی بود که دچار خشکسالی شده است و از طرفی هیچگونه صنعتی در شهرستان وجود ندارد و یا اینکه همه آنها تعطیل شده اند.
** اشتغال، دغدغه نخست مردم ممسنی
سرپرست فرمانداری شهرستان ممسنی نیز گفت: اشتغال دغدغه نخست مردم این شهرستان است و ا زاین رو، رفع این مشکل در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.
رحمت اله فلامرزی چهار درخواست عمده از لاریجانی و استاندار فارس داشت که از جمله آنها راه اندازی سد پارسیان و پتروشیمی ممسنی و تکمیل محور بابامیدان به قائمیه و بهره برداری از آب رودخانه زهره بود.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در 163 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه در آغاز سفری سه روزه به استان فارس وارد شیراز شد و پس از زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به شهرستان ممسنی سفر کرد.
7366/ 2027
خبرنگار: مریم احمدی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

اقتصاد

ممسنی

سفر رئیس مجلس

سد پارسیان

ممسنی شهرستان پارسیان استاندار استان نورآباد پتروشیمی اسلامی افزود بیکاری کیلومتری شیراز رودخانه شورای مدافعان اشتغال مسئولان دغدغه مانده سخنانی شهدای برگزار لاریجانی بالاتر میزان تعطیل اندازی اظهار