برگزیده ها
رمزگشایی از دیدار ناطق‌نوري و علم‌الهدي پشت درهاي بسته /ملاقاتی دوستانه یا ماموریتی پنهانی؟ /بی مهری های دلواپسان مشهدی به شیخ نور

مازندمجلس: ديدار پشت درهاي بسته؛ البته احتمالا قبل از انتشار عكس‌هاي مشترك.

مازندمجلس: پايگاه اطلاع‌رساني حجت‌الاسلام علم‌الهدي خبر داده است كه بعد از ١٢ سال ديداري بين او و علي‌اكبر ناطق‌نوري رخ داده است. 
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله علم‌الهدی  ديروز نوشت: «این دیدار، اولین ملاقات حجت‌الاسلام ناطق‌نوری با آیت‌الله علم‌الهدی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٨٤، دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد و کناره‌گیری حجت‌الاسلام ناطق‌نوری از فضای سیاسی کشور بود که در فضایی صمیمی و پشت درهای بسته صورت گرفت». 
به طور مشخص نمي‌توان گفت چرا اين دو نفر ١٢ سال با هم هيچ ديداري نداشته‌اند و چرا نخستين ديدار بعد از فراغ طولاني پشت درهاي بسته صورت گرفته است. آيا يك ملاقات ساده دوستانه بوده يا مأموريتي پشت اين ديدار است؟ 
ناطق‌نوري سال‌هاست از اصولگرايان فاصله معني‌داري گرفته است يا حداقل اگر ديدار خصوصي هم دارد، در مجالس و مجامع عمومي آنها ظاهر نمي‌شود. حضور در جلسات جامعه روحانيت را ترك كرده است و در دو انتخابات اخير هم كاملا جانب حسن روحاني را گرفته است. او به‌تازگی در جريان انتخابات رياست‌جمهوري هم از سمت بازرسي دفتر نهاد رهبري هم كناره‌گيري كرد. بعدا اعلام شد كه علت اين كناره‌گيري‌ اين بوده كه مي‌خواسته به نفع حسن روحاني در انتخابات تبليغ كند.
بي‌مهري‌ها در مشهدبا وجود همه اينها نكته تأمل‌برانگیز ديدار اين دو اين است كه در اين سال‌ها ناطق قطعا بارها و بارها به مشهد سفر كرده است؛ اما تا‌به‌حال خبري از ديدار او و امام جمعه مشهد رسانه‌اي نشده بود. نمونه مشخص آن سال ٩١ و آن ماجراي معروف پرتاب بطري‌هاي آب به سمت او از سوي دلواپسان بود. در آن زمان اگرچه توليت آستان قدس با آيت‌الله طبرسي بود؛ اما حجت‌الاسلام علم‌الهدي امام جمعه مشهد بود. با‌اين‌حال خبري مبني بر ديدار يا دلجويي از ناطق از سوي امام جمعه مشهد منتشر نشد. ماجرا از اين قرار بود كه ۲۳ خرداد ۹۱ در سومین شب از لیالی قدر حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق‌نوری سخنران مراسم احیای حرم مطهر رضوی بود كه معترضان با سردادن شعارهای مرگ بر ضد ولایت‌فقیه و خواص بی‌بصیرت نمی‌خواهیم، سخنرانی او را قطع کردند که در نهایت موجب شد که او سخنرانی خود را پیش از موعد به اتمام برساند. در زمان خروج حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، برخی از معترضان با پرتاب بطری‌های آب او را بدرقه کردند.حجت‌الاسلام علي عسگري يكي از همراهان ناطق‌نوري در مراسم احياي شب قدر در حرم رضوي بود که گفت: «آنها ابتدا سعي داشتند با اعتراض‌هاي چندنفره و فرستادن صلوات در اطراف تريبون، فضا را ملتهب كنند. بعد از چند بار كه اقدام به فرستادن صلوات كردند، آقاي ناطق گفت صلوات جاي خودش را دارد و صحبت خود را ادامه داد. چون در ادامه بحث آقاي ناطق، موضوع عدالت سياسي مطرح شد كه البته هيچ‌وقت به سود اين جريانات نبوده، آنها مجددا شروع به شعاردادن كردند و از عبارت «مرگ بر ضد ولايت‌فقيه» استفاده كردند». بعدها گفته شد كه حمله به ناطق‌نوري برنامه‌ريزي‌شده بوده است.
عسگري همان زمان گفته بود: «اين افراد شناخته‌شده هستند و وابستگي‌‌هايي به جاهايي دارند. عده‌اي از آنها وابستگي‌هايي به برخي جاها دارند و فكر مي‌كنم بايد درباره آنها چاره‌انديشي اساسي صورت بگيرد».آن زمان ناطق‌نوري از اصولگرايان به‌دليل حملات احمدي‌نژاد به خودش و خانواده‌اش در ماجراي مناظره‌هاي سال ٨٨ دلخور بود و بخشي از اصولگرايان تندرو هم او را «ساكت فتنه» لقب داده بودند. سعید قاسمی همان زمان بعد از سخنراني ناطق درباره او گفت: «هنوز یادمان نرفته است که جناب آقای ناطق در انتخابات ۸۸ خاتمی را دعوت به سفر به سراسر ایران کرده بود تا در این سفر‌ها اعلام کند که من کنت مولا فهذا میرحسین مولا؟! جناب‌ ناطق‌نوری ابتدا باید کارنامه و عملکرد خود در فتنه ۸۸ را شفاف‌سازی كنند و پاسخ دهند که چرا فریاد «این عمار» حضرت آقا در فتنه ۸۸ را بی‌جواب گذاشتند و بعد درباره مسائل دیگر از‌جمله حالات رزمندگان در ایام جنگ سخن بگویند». 
او با هشدار شدید به ناطق‌نوری گفته بود: «این افراد اگر همین‌گونه ادامه دهند، با واکنش حزب‌الله و مردم مواجه خواهند شد؛ همچنان که در مشهد هم این اتفاق افتاد. اینکه ایشان در دفتر مقام معظم رهبری مسئولیت دارند، برای ما کفایت نمی‌کند. انتصاب اشخاص به حضرت آقا و ولی‌فقیه مسئولیت و تکلیف اشخاص را مضاعف می‌کند». همان زمان برخي رسانه‌ها تیتر زدند كه «سعید قاسمی مسئولیت برهم‌زدن سخنرانی ناطق‌نوری را پذیرفت». شايد ديدار علم‌الهدي و ناطق نوري مقدمه‌اي براي دلجويي از شيخ اصولگرا يا بازگشت او به آغوش اصولگرايان باشد، شايد هم نه.

ديدار ناطق‌نوری حجت‌الاسلام ناطق‌نوري انتخابات اصولگرايان علم‌الهدي گرفته مسئولیت كردند صلوات درباره ادامه دارند سخنرانی عسگري فرستادن ابتدا اشخاص افراد معترضان قاسمی بارها آیت‌الله ملاقات ديداري دلواپسان درهاي دوستانه ریاست‌جمهوری روحاني پرتاب دلجويي ماجراي دیدار اعلام مراسم