برگزیده ها
کشف زیر‌خاکی‌های دفاع مقدس ضامن صیانت از ایران است
مازندمجلس: کشف زیر‌خاکی‌های دفاع مقدس ضامن صیانت از ایران است به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در عرصه دفاع مقدس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه‌(12مهر‌ماه) با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع کثیری از هنرمندان حوزه‌های مختلف در باغ زیبا برگزار شد.

صالحی ضمن اشاره به فلسفه برگزاری این نشست هم‌اندیشی گفت: ایجاد پیوند عمیق بین هنرمندان شاخه‌های مختلف و با دغدغه‌های مشترک و ایجاد هم‌افزایی برای خلق آثار جدید فلسفه برگزاری این نشست است.  

وی با اشاره به لزوم نشست‌ و برخاست‌های مشترک اهالی سینما و ادبیات افزود:  نشست و برخاست‌های مشترک اهالی سینما و ادبیات فرصت‌هایی را برای حوزه فرهنگ و هنر و نیاز‌های اجتماعی از نظر ترکیب‌سازی و ترکیب‌آفرینی به ویژه در حوزه‌های زنان، اقوام و مقابله با آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌آورد.  
 
وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دوازدهم با اشاره به لزوم تقویت حلقه‌های ارتباطی با نسل‌ جدید ادامه داد: حلقه‌های ارتباطی بین نسل گذشته و جوان باید تقویت شود به‌عبارت دیگر برای خودمان حرف نزینم، برای خودمان شعر و داستان ننویسم. باید برای اتصال هویتی و پیشگیری از انقطاع تاریخی نسل جدید را بشناسیم.  اتصال هویتی کمک می‌کند اسلام، اهل بیت و معارف اهل بیت همچنین ایران حفظ شود.
 
صالحی با تاکید بر اهمیت توجه به اتصال هویتی نسل جوان افزود: امروز بیش ازهر زمان دیگری به ایجاد اتصال هویتی نیاز داریم؛ اما اگر بخواهیم با زبان و دغدغه‌های گذشته و خط‌‌‌کشی‌های گذشته حرف بزینم این اتصال اتفاق نمی‌‌افتد.
 فرزندان ما فرصت‌های زیادی دارند. پویایی‌ هنر دفاع مقدس زمانی می‌تواند امیدساز باشد که حس کنیم با فضای واقعیت امروزی و واقعیت فردا ارتباط قابل توجهی دارد.  

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، توجه اهالی هنر دفاع مقدس به حوزه زنان، فضای پشت جبهه و لایه‌های زیرین کمتر دیده شده دفاع مقدس همچنین فاصله گرفتن از شعار‌های کلیشه‌ای و حرف‌های نخ‌نما را برای حرکت رو به‌جلو امید بخش توصیف کرد.
 
صالحی با اشاره به درگیری همه اقشار با جنگ افزود: زیر‌خاکی‌های قابل توجهی در حوزه دفاع مقدس داریم. نباید عرصه خلاقیت‌ها را محدود کرد باید اجازه دهیم مردم با طعم‌های تازه دفاع مقدس را بشنوند، بخوانند و ببینند؛ این نگاه پایه‌ای برای صیانت ایران و حفاظت از ارزش‌های انسانی است. علاوه بر این دفاع مقدس فرصتی برای گفت‌و‌گو با جهان است.
 
 ضرورت هدایت بودجه‌های فرهنگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی و علمی حوزه دفاع مقدس و تاکید بر ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف فعال در حوزه دفاع مقدس گفت: اگر بودجه قابل توجهی به فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای دفاع مقدس تخصیص داده شود اما در حیطه رویکرد‌ها مانند تولید محصولات مختلف هنری برای نسل جدید اتفاقی بیفتد، بودجه صرف شده اما مخاطبی وجود ندارد.
    
وزیر دولت دوازدهم افزود: اگر منابع مالی حوزه‌های مختلفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترکیب شود اتفاقات جدیدی رخ خواهد داد؛ به‌عبارت دیگر حتما لازم نیست بودجه جدیدی تزریق شود بلکه با ترکیب‌سازی منابع مالی و هدایت ‌آن‌ها می‌توان نسبت به اتفاقات جدید امید‌وار بود.
فرهنگ ارشاد اشاره افزود اتصال مختلف هویتی ایجاد اسلامی مشترک حوزه‌های همچنین توجهی اهالی تاکید گذشته بودجه جدیدی زنان به‌عبارت خودمان اتفاقات منابع واقعیت هدایت فعالیت‌های  صالحی اجتماعی هنرمندان فلسفه برگزاری صالحی هم‌اندیشی زیر‌خاکی‌های صیانت دغدغه‌های هم‌افزایی دوازدهم تقویت حلقه‌های ترکیب‌سازی ادبیات برخاست‌های سینما ارتباطی