برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ماجرای سرنوشت کاخ مرمر پس از انقلاب، در روزهای گذشته یکباره خبر ساز شد.

مازندمجلس: منتشر شد، نوشته بود: «کاخ مرمر که در دوره رضاخان ساخته و در سال‌های گذشته در اختیار ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، تحویل داده شده است».

در پاسخ به این دیدگاه سلیمی نمین سایت انتخاب نوشت: «بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، کاخ مرمر در اختیار دادستانی انقلاب اسلامی قرار داشت و در زمان حضرت آیت‌الله یزدی، رئیس وقت قوه قضاییه، ساختمان آن، محل استقرار ایشان بود و اتفاقاً در ساختار معماری سنتی و تاریخی آن هم تغییراتی داده شد. پس از آن، بنیاد مستضعفان به عنوان مالک آن و سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی نگهداری کاخ، با همت مرحوم دکتر حسن حبیبی اقدام به مرمت و بازسازی قسمت‌های خراب شده آن کردند تا از آن به عنوان موزه استفاده شود. 

اما پس از پایان دوره ریاست جمهوری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ضرورت انتقال ایشان به محل جدیدی به عنوان ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر اساس پیشنهاد دستگاه‌های امنیتی و شورای عالی امنیت ملّی، باید محل مجمع به دلیل حضور رؤسای قوا و سایر مسؤولان عالی‌رتبه نظام برای شرکت در جلسات مجمع و حتی حضور شخصیت‌های خارجی، در منطقه‌ی حفاظت شده و ایمن، با ضریب امنیتی ویژه، قرار می داشت که ساختمان کاخ مرمر در اختیار مجمع قرار گرفت. جلسات دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به گواه تصاویر منتشره از آن، همچنان در همان ساختمان کاخ مرمر برگزار می‎شود.»
27214

ساختمان مصلحت عنوان تشخیص اختیار انقلاب مرحوم جلسات امنیتی آیت‌الله سلیمی ریاست اسلامی اقدام