برگزیده ها
متناسب با تهدید ظرفیت دفاعی خود را بالا برده‌ایم

مازندمجلس: جانشین فرماندهی کل ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، بر ضرورت حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمن، تاکید کرد و گفت: امروز متناسب با تهدید ظرفیت دفاعی خود را بالا برده‌ایم.

مازندمجلس: جانشین فرماندهی کل ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، بر ضرورت حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمن، تاکید کرد و گفت: امروز متناسب با تهدید ظرفیت دفاعی خود را بالا برده‌ایم.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیینی به مناسبت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار رزمندگان اسلام به ویژه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هنوز که هنوز است دشمن وجود دارد و در کمین است و الان وارد جنگ ترکیبی شده است؛ در این جنگ از همه چیز استفاده می‌کند تا به ما ضربه بزند.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که دشمن می‌خواهد با طراحی‌های خود در حوزه جنگ نرم آینده را هدف قرار بدهد و آن را به نفع خود بسازد، اظهار داشت: در حوزه جنگ نرم هدف دشمن دل و اندیشه جوانان است و با استفاده از فضای مجازی بمباران می کند، بنابراین باید مواظب باشیم.

جانشین فرماندهی کل ارتش با اشاره به شرایط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ناامنی‌های موجود در کشور و همچنین آغاز جنگ تحمیلی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ناامنی‌ها در کردستان آغاز شد و در تهران، شیراز و شهرهای مهم دیگر تیم های ترور بیداد می‌کردند.

پوردستان ادامه داد: در آن زمان تحریم اقتصادی شده بودیم و همچنین کشور بودجه خاصی نداشت و در این شرایط بود که رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد؛ اما در زمان کوتاهی ارتش خود را آماده کرد و با حمایت‌های مردمی با ضد انقلاب مقابله کرد و سپاه هم در مقابل دشمن ایستاد و ارتش و سپاه سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: اما در مقابل رژیم عراق عمده اعتبارات کشور خودش را به خرید تجهیزات اختصاص داده بود و تا بن دندان مسلح بود و همچنین کشورهای مرتجع منطقه از هر جهت مانند تجهیزات آذوقه پول و نیروی انسانی از دشمن بعثی حمایت می‌کردند.

جانشین فرماندهی کل ارتش با بیان خاطراتی در خصوص فرماندهان پیشکسوت ارتش خاطرنشان کرد: با اقداماتی که شهید نامجو انجام داد اولین شهدای دانشجو شهدای دانشجوی ارتش بودند که به منطقه سوسنگرد و خرمشهر اعزام شدند و به همین دلیل بود که خرمشهر ۳۴ روز مقاومت کرد.

پوردستان تاکید کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس مسئولیت مرزها برعهده نیروی زمینی ارتش بود و همچنین در روز دوم جنگ ۱۴۰ فروند هواپیما اهداف را در عمق خاک عراق هدف قراردادند و سیلی محکم به دشمن زدند. همچنین نیروی دریایی ارتش در ۷۰ روز اول جنگ تحمیلی کار عراق را یکسره کرد که دیگر جرات نکرد در آب‌های ایران حضور داشته باشد.

وی اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس ارتش دو میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز را اموزش داد و به جبهه فرستاد، سربازهایی که رشادت‌ها افریدند.

جانشین فرماندهی کل ارتش خطاب به نیروهای ارتش نیز ابراز داشت: امروز پرچم ارتش به دست شماست پرچمی که ریشه در عاشورا دارد و به فرموده امیرالمومنین (ع)، کسی نمی‌تواند این پرچم را حمل کند مگر اینکه اهل صبر و ایمان و دشمن‌شناس واقعی باشد.

جانشین فرماندهی اسلامی همچنین نیروی پوردستان انقلاب هشت سال مقابل می‌کردند تحمیلی تهدید تجهیزات منطقه خرمشهر شهدای متناسب ظرفیت پیروزی جمهوری خاطره امروز تاکید برده‌ایم دفاعی باشیم استفاده اظهار رزمندگان