برگزیده ها

مازندمجلس: مسئولان امنیتی عربستان از بازداشت دست کم ۴۶ تن به اتهام "نشر اکاذیب" در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند.

مازندمجلس:
 فرانس ۲۴ گزارش داد: مسئولان امنیتی عربستان اعلام کردند که این اشخاص به اتهام "نشر اکاذیب" و "تشویق به انجام اقدامات مجرمانه" بازداشت شدند اما این مسئولان از ماهیت ویدئوهایی که منجر به دستگیری این افراده شده چیزی نگفتند.

آنها تاکید کردند که ویدئوهایی در شبکه‌های ارتباط جمعی منتشر شده که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مردم را به ارتکاب اقدامات مجرمانه از لحاظ شرعی یا قانونی تشویق می‌کند.
این مسئولان افزودند: ما توانستیم کسانی را که این ویدئوها و کلیپ‌ها را منتشر کرده بودند دستگیر کنیم که تعداد آنها به ۲۲ تن می رسد که در میان آنها یک شهروند قطری نیز هست.در حال حاضر تحقیقات در خصوص انگیزه این افراد در جریان است.
وزارت کشور عربستان نیز از بازداشت ۲۴ تن در یک منطقه حائل در مرکز عربستان خبر داد.این وزارت خانه اعلام کرد که اشخاص مذکور از شبکه‌های اجتماعی برای "نشر اکاذیب" در خصوص یک مساله اجتماعی با هدف "ایجاد فتنه و برانگیختن اختلافات قبیله‌ای" استفاده می‌کردند. جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده اما رسانه‌ها از ارتباط این مساله با خبر مخالفت ازدواج یک دختر با یک مرد از قبیله دیگر سخن گفتند.
عربستان در چند هفته گذشته شاهد بازداشت ده‌ها تن از جمله روحانیون برجسته بدون اعلام علت آن بوده است.
عربستان بازداشت مسئولان اعلام منتشر اکاذیب ارتباط مستقیم وزارت مساله اجتماعی شبکه‌های تشویق اتهام ده‌ها گزارش اشخاص مجرمانه اقدامات ویدئوهایی