برگزیده ها
خون‌ شهدای ایران در سوریه سرمایه گرانقدری برای دو کشور است

مازندمجلس: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه صبح امروز با رییس جمهور سوریه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

مازندمجلس: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه صبح امروز با رییس جمهور سوریه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های ارزشمند اخیر ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف، گفت: سوریه سمبل مقاومت در مقابل دشمنان میان کشورهای منطقه است و به یقین عظمت تحولات اخیر سوریه در آینده بیشتر درک خواهد شد چراکه دولت و ملت سوریه با استقامت و پایداری توانست اقدامات محور امریکا و رژیم صهیونیستی وهم پیمانان منطقه ای آن‌ها را شکست دهند.

وی ایستادگی و مقاومت ملت سوریه را از تحولات تاریخی و ماندگار در تاریخ منطقه و جهان دانست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس همچنین با اشاره به نامه اخیر بشار اسد به مقام معظم رهبری اظهار داشت: به‌یقین این نامه نشان دهنده عمق پیوندهای میان دو کشور و نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های اخیر است.

بروجردی در ادامه با تشریح تحولات منطقه تصریح کرد: محور مقاومت در منطقه با دشمن مشترک مواجه است و این امر همکاری و هماهنگی مستمر و منظم میان کشورهای عضو محور مقاومت را ضروری ساخته است.

وی در پایان با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده صنعتی و اقتصادی کشورمان، بر آمادگی ایران برای کمک به بازسازی سوریه تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، بشار اسد رییس‌جمهور سوریه ضمن ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه خاطرنشان کرد: سوریه هرگز فداکاری‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از دولت و ملت سوریه در دوران سخت و دشوار فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: خون‌های ریخته شده شهدای ایران در سوریه، سرمایه گران قدری برای آینده همکاری ها و مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور خواهد بود.

رئیس‌جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنان خود تحولات اخیر منطقه را به نفع محور مقاومت ارزیابی کرد و ابراز داشت: این تحولات بر قدرت و توانایی های محور مقاومت افزوده است.

بشار اسد ضرورت همکاری تنگاتنگ میان کشورهای کشورهای مقاومت را در عرصه‌های مختلف به ویژه روابط اقتصادی مورد تاکید قرار داد.

بنابراین گزارش جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات، ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و یوناتن بت کلیا نماینده مردم ارامنه شمال نیز در این دیدار حضور داشتند.

سوریه مقاومت منطقه دیدار تحولات نماینده کشورهای همکاری مختلف اسلامی ادامه جمهوری ابراز اقتصادی اشاره تاکید آینده پیروزی‌های بروجردی سرمایه شهدای گزارش پارلمانی