برگزیده ها
سفیر ایران با وزیران دفاع و کشاورزی عمان دیدار کرد

مازندمجلس: سفیر ایران در مسقط، به صورت جداگانه با وزیران دفاع و کشاورزی عمان دیدار و رایزنی کرد.

مازندمجلس: سفیر ایران در مسقط، به صورت جداگانه با وزیران دفاع و کشاورزی عمان دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نوری شاهرودی با «السید بدر بن سعود البوسعیدی» وزیر مسئول در أمور دفاعی سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات که نخستین دیدار سفیر کشورمان با این مقام عمانی بود طرفین بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در بخش های دفاعی دو کشور تاکید کردند.

این دو مقام ایرانی و عمانی همچنین بر افزایش سطح همکاری‌ها در بخش‌های مختلف با عنایت به ممتاز بودن روابط دو کشور تاکید کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با فواد جعفر السجوانی، وزیر کشاورزی و شیلات عمان نیز به صورت جداگانه  دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سفیر کشورمان با معرفی ظرفیت‌های گسترده کشاورزی، دامپروری و ماهیگیری و آبزی‌پروری کشورمان، زمینههای بالقوه و بالفعل همکاری‌های فیمابین را برشمرد و بر آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با عمان در زمینه تجارت میوه و تره‌بار، سرمایه‌گذاری در بخش زراعت، باغداری، شیلات و صنایع وابسته به آن مانند فرآوری و کشتی سازی تاکید کرد.

مقام عمانی نیز روابط دو کشور را از همه جهات ممتاز دانست و علاقه کشورش را برای گسترش همکاری‌ها در زمینه واردات محصولات کشاورزی و دامی، خرید برخی تجهیزات کشاورزی از ایران و دریافت دانش فنی و آموزش‌های تخصصی ابراز کرد.

در این ملاقات طرفین توافق کردند که موضوعات مورد علاقه مشترک توسط بخش‌های فنی و کارشناسی در وزارت کشاورزی دو کشور مورد پیگیری قرار گرفته و در آینده نزدیک سند مربوط به همکاری‌های کشاورزی، دامی و شیلاتی دو کشور در مسقط به امضا برسد.

کشاورزی دیدار همکاری‌ها کشورمان تاکید عمانی روابط ممتاز شیلات علاقه زمینه همکاری‌های بخش‌های طرفین دفاعی جداگانه گفت‌وگو ملاقات وزیران توسعه