برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر عراق در روسیه می‌گوید، اتهامات مختلفی در ارتباط با مسئله همه‌پرسی کردستان به بغداد زده می‌شود که اصلا صحت ندارد.

مازندمجلس: «حیدر منصور هادی» سفیر عراق در روسیه اعلام کرد، دولت عراق تأکید دارد که یگان‌های کُرد باید از مناطقی که پس از حمله داعش، تصرف کرده‌اند عقب‌نشینی کنند.به گزارش نامه نیوز ،حیدر منصور هادی در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس»، تأکید کرد، بغداد از هیچ تلاشی تحت قانون اساسی این کشور برای دستیابی به این هدف فروگذار نخواهد کرد.
وی افزود: «منظور من این است که نخست‌وزیر عراق بسیار روشن به مقامات منطقه کردستان اعلام کرده که باید از این مناطق که پس از حمله داعش به بخشی از آنها، توانستند آن را تصرف کنند، عقب نشینی کنند. همانطور که گفتم دولت، تمام اقدامات لازم تحت قانون اساسی و تمام اقدامات حقوقی را برای تضمین اینکه این اتفاق می‌افتد به کار خواهد گرفت».
سفیر عراق در روسیه در ادامه گفت، تمام اتهامات مرتبط با آزار کردها که علیه دولت عراق مطرح شده است خلاف واقعیت است و بغداد به هیچ عنوان کردستان را محاصره نکرده است.
وی در ادامه تأکید کرد: «متأسفانه، اتهامات جعلی بسیاری علیه دولت عراق مطرح می‌شود. یکی از مسائلی که مطرح می‌شود این است که دولت عراق در حال مجازات مردم کردستان است در حالی که چنین چیزی اصلا صحت ندارد. نخست‌وزیر «حیدر العبادی» به صورت شفاف اعلام کرده که: مردم کردستان، مردم عراق هستند».
حیدر منصور هادی ادامه داد: «تبادل آزادانه کالا بین عراق و کردستان صورت می‌گیرد، پروازهای داخلی همچنان برقرار است و هیچ ممنوعیتی بر پروازهای داخلی اعمال نشده است. از بغداد به اربیل، از بغداد به سلیمانیه، از بصره به نجف و سلیمانیه پروازها انجام می‌شود».
وی افزود: «تنها تعلیق انجام شده که موقتی است، انجام پروازهای بین‌المللی تا زمان انتقال کنترل منطقه به دولت فدرال است. سپس این پروازها نیز از سر گرفته می‌شود. هیچ محاصره‌ای وجود ندارد.»
سفیر عراق تأکید کرد: «دولت بغداد، تعهداتی را در قبال مردم کردستان دارد. بنابراین، مشکل و تنش موجود با سران منطقه کردستان است. نه با مردم و نه حتی با احزاب سیاسی کرد مشکلی نداریم».
وی در ادامه گفت: «برخی احزاب سیاسی کردها درباره آنچه در حال وقوع است تردید دارند، آنها درباره همه‌پرسی و اتفاقات مرتبط با آن نیز مردد هستند. بنابراین، مشکلی در فرایند سیاسی کردستان وجود دارد و این ثابت می‌کند که همه خواستار جدایی نیستند».
کردستان بغداد تأکید ادامه منطقه روسیه اعلام پروازهای سیاسی منصور داخلی سلیمانیه احزاب مشکلی ندارد درباره بنابراین پروازها اقدامات قانون نیستند جدایی خواستار اساسی افزود مرتبط اتهامات نخست‌وزیر کردها