برگزیده ها
خمین تولید کننده 65 درصد از گوشت بوقلمون استان مرکزی

مازندمجلس: خمین - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی خمین گفت: 65 درصد از مجموع تولید گوشت بوقلمون استان مرکزی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

مازندمجلس: علی اصغر حمزه لویی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در واحدهای پرواربندی استان در نیمه نخست امسال، 900 تن گوشت بوقلمون معادل 60 هزار قطعه تولید شده که 600 تن آن معادل 40 هزار قطعه متعلق به این شهرستان است.
وی اظهارکرد: از 20 واحد پرورشی بوقلمون در سطح استان مرکزی هشت واحد آن در این شهرستان فعال است و پیش بینی می شود تا پایان سال تولید این محصول در این شهرستان به 800 تن افزایش یابد.
وی، هر دوره پرورش این طیور را چهار ماه بیان کرد و ادامه داد: ظرفیت توسعه صنعت بوقلمون در این شهرستان وجود دارد اما نیازمند تکمیل زنجیره تولید به عنوان یکی از کانون های اقتصاد مولد است.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین خاطرنشان کرد: نبود واحد کشتارگاهی و مراکز بسته بندی گوشت بوقلمون از حلقه های مفقوده در زنجیره تولید تا عرضه گوشت بوقلمون در این شهرستان است.
حمزه لویی گفت: بوقلمون پرورشی این شهرستان به کشتارگاه های استان های تهران، اصفهان و قم ارسال می شود و از این استان ها با بسته بندی مناسب به مناطق مختلف عرضه می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین افزود: در واحدهای پرورش بوقلمون این شهرستان 40 فرصت اشتغال مستقیم ایجاد شده است که ظرفیت توسعه آن نیز وجود دارد.
وی به خواص مصرف گوشت بوقلمون اشاره کرد و افزود: گوشت بوقلمون کلسترول خون را کاهش داده و ضمن ایجاد آرامش از سرطان جلوگیری می‏کند.
حمزه لویی اضافه کرد: در گوشت بوقلمون مقدار زیادی امگا 3 وجود دارد که سبب باز شدن مجاری عروقی بدن و کاهش کلسترول می شود.
شهرستان خمین دارای 125 واحد پرورش طیور است و از نظر تولید گوشت سفید مرغ، رتبه دوم استان مرکزی را دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

اقتصاد

دامپزشكي

توليد

گوشت بوقلمون

بوقلمون شهرستان تولید استان افزود مرکزی پرورش دامپزشکی اقتصاد کلسترول زنجیره ایجاد پرورشی واحدهای معادل ظرفیت توسعه