برگزیده ها
ربیعی: به برنامه توام با عقلانیت نیاز داریم

مازندمجلس: تربت حیدریه- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط کنونی به برنامه توام با عقلانیت نیاز داریم که آینده کشور را مبتنی بر توسعه تنظیم کند و فرصتهای اشتغالزایی را با در نظر گرفتن محدویتهای منابع نظیر آب و در مسیر توسعه کشور ایجاد نماید.

مازندمجلس: علی ربیعی در ادامه برنامه های نخستین روز سفرش به خراسان رضوی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان زاوه افزود: در شرایطی بسر می بریم که اگر بخواهیم سهم بیشتری در اقتصاد جهان کسب کرده و بر مشکلات داخلی فائق آییم تنها 10 سال فرصت داریم.
وی ادامه داد: در گذشته شرایط سختی را گذراندیم و فرصتهای زیادی را از دست داده ایم. تحریمها نیز موجب شد سهم کمتری در مقایسه با دیگر کشورها از بازار جهانی نصیبمان شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای عبور از این دوران گذار باید سخت تلاش کنیم. وضعیت اقتصادی کنونی نسبت به گذشته چندان مطلوب نیست و اقتصاد کشور توان زایش درونی خود را از دست داده است.
وی افزود: با این وجود دولت یازدهم با اجرای سیاستهای منطقی و به روز موفق شد مردم را نسبت به آینده نویدبخش امیدوار سازد. بر این اساس مردم نیز در انتخابات به یک برنامه و مسیر حرکت رای دادند.
ربیعی در ادامه همچنین گفت: افزایش سرمایه اجتماعی در دستور کار دولت قرار گرفته که جز با سختکوشی محقق نخواهد شد. به مدارا و اجماع بزرگ حول مسائل اصلی کشور نیاز داریم و دولت تدبیر و امید با این رویکرد مسیر توسعه را در پیش گرفته است.
وی افزود: امروز دیگر با رضایتهای کوتاه مدت نمی توانیم مشکلات را حل کنیم. دولت از انجام کارهایی که رضایتهای کوتاه مدت در پی داشته اما مردم همچنان از آینده خود نگران باشند خودداری می کند.
ربیعی ادامه داد: امروز با 'بیکاری تجمعی' فراوانی مواجهیم و این بدان معنا است که در گذشته فرصتهای شغلی زیادی از دست رفته و آمار بیکاران از حد معمول بیشتر شده است. اگر در سال 600 هزار شغل هم ایجاد کنیم در مقابل این حجم بیکاری به چشم نمی آید.
وی گفت: در نظر داریم با یک برنامه منسجم به شکلی کار کنیم که دیگر زندگی مردم در دام نیافتد و شرایط بگونه ای نباشد که با وقوع یک مریضی، دهک خانواده ای جا به جا شود. بر این اساس بیمه برابر و جامع برای همه افراد جامعه راه اندازی شد. مسکن اجتماعی نیز در دستور کار قرار گرفته که البته باید بیشتر برای آن تلاش کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر این اساس 'کاهش فقر مطلق و ایجاد اشتغال' 2 برنامه اصلی دولت است که برای تحقق آن 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال شهرها و 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستاها در نظر گرفته شد.
وی در ادامه همچنین به حمایت از کشت و تولید گیاهان دارویی و صنایع فراوری زعفران در زاوه اشاره و بیان کرد: از اعتبار در نظر گرفته شده برای توسعه اشتغال روستاها، مبلغی از طریق بانک رفاه برای شهرستان زاوه منظور گردید. همچنین ساخت بیمارستان زاوه با جدیت پیگیری می شود.
'دولت آباد' مرکز شهرستان 72 هزار نفری زاوه در فاصله 174 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
خبرنگاران: میترا عبدالهی و علیرضا حسینی مقدم **انتشار: حسین کریم زاده
6121/1744/1858

اقتصاد

وزير تعاون

كار و رفاه اجتماعي

شوراي اداري

زاوه

ادامه گرفته برنامه اشتغال ربیعی اجتماعی داریم توسعه افزود تعاون اقتصاد شهرستان گذشته همچنین بیشتر ایجاد تومان روستاها اعتبار بیکاری میلیارد آینده فرصتهای شرایط مشکلات زیادی دستور رضایتهای امروز کوتاه