برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی کاخ سفید گفت اعطای یک جایزه به تدوین‌کنندگان توافق هسته‌ای، موضع دولت آمریکا در قبال این توافق را تغییر نمی‌دهد.

مازندمجلس: «سارا هوکابی سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر احتمال اعطای جایزه صلح نوبل به افرادی که در حصول توافق هسته‌ای نقش داشته‌اند، واکنش نشان داد.
به گزارش نامه نیوز برخی رسانه‌ها اخیرا گزارش داده‌اند که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل ایفای نقش در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، در صدر فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل هستند.
سندرز در پاسخ به سوالی در مورد این گزارش‌ها گفت: «در مورد روند اعطای جایزه صلح نوبل اطلاعات چندانی ندارم.»
وی افزود: «موضع ما در قبال توافق روشن بوده است و صرف اینکه کسانی ممکن است بابت این [توافق] جایزه‌ای بگیرند، تغییری در این موضع ایجاد نکرده است.»
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به شدت منتقد توافق هسته‌ای با ایران است و از این توافق که در سال 2015 در زمان دولت سابق آمریکا به دست آمد با عباراتی چون «مایه شرمساری» و «بدترین توافق تاریخ» یاد کرده است.
گفته می‌شود که ترامپ قصد دارد پنج‌شنبه آینده با خودداری از صدور تائیدیه دوره‌ای پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، پرونده برجام را به کنگره بفرستد تا نمایندگان در مورد آن تصمیم‌گیری کند.
اسامی برنده یا برندگان جایزه صلح نوبل فردا (جمعه) اعلام می‌شود.
توافق جایزه هسته‌ای اعطای آمریکا ترامپ گزارش خارجه پنج‌شنبه احتمال موگرینی سندرز واکنش