برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - تسنیم نوشت: رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: شهادت شهید همدانی‌ها منجر به رویش شهید حججی‌ها، شهدای هسته‌ای و دیگر شهدا شده است.

مازندمجلس:سرلشکرمحمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار همدانیضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: هر چه داریم از مکتب عاشورا وامام حسین (ع) است و انشاالله این ملت در این مسیر هر سال ثابت قدم تر از گذشتهباشند.

وی ادامه داد: شهید همدانی از سابقون رزمندگان انقلاب و دفاع مقدسهستند. در قرآن از سابقون نام می برند و آنها از مقربین درگاه الهی هستند و شهیدهمدانی هم از این دسته محسوب می شود چرا که از دوران نوجوانی تا آخرین لحظات عمرشدر راه دفاع از اسلام بوده است.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* شهید همدانی این مساله را درک می کرد که اگر سوریه، عراق یا دیگرمناطق شکست بخورند نوبت به ام القرای اسلام می رسد بنابراین با درک این شرایط درآن سن و سال به سوریه رفت. اصل جبهه ما آنجا است. اگر رهبری می فرمایند که 25 سالبیشتر از عمر رژیم صهیونیستی نمانده به اینجاها نگاه می کنند، رژیم صهیونیستی ازاساس سست و بی پایه است اما خود را آهنین جلوه می دهد.

* شهید همدانی در سال 90که شرایط خاصی در سوریه بود به آنجا رفت،یک ارتش خسته که باید در ده ها جبهه مقابل نیروهای تازه نفس و با انگیزه تروریستکه از همه طرف تجهیز می شد، بایستد. در چنین شرایطی که بسیار سخت بود و از طرفدیگر در عراق هم صحنه دیگری باز شد شهید همدانی به آنجا رفت و با الگو برداری ازبسیج نیروهای مردمی وارد این مساله شد تا مردم شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان راآموزش دهند.

* اگر چنین توانی و نیروهای مردمی ایجاد نشده بود حتما به لحاظمادی سوریه سقوط کرده بود. سردار سلیمانی و شهید همدانی و دیگر فرماندهان مستشارما با سازماندهی نیروهای انقلاب اسلامی از کشورهای مختلف کاری کردند که ورق برگشتو مناطق اشغال شده آرام آرام باز پس گرفته شد.

* نفود کلام شهید همدانی در میان مردم سوریه کار را خیلی راحت‌ترکرد چرا که نگاه سوری ها به فرماندهان ایرانی نگاه به چشم یک خارجی نیست بلکه بهعنوان فرشته و یک موجود مقدس است که هر چه می گویند مقدس است و باید به آن عمل کردزیرا فرماندهان ایرانی بدون چشم داشت آنجا هستند.

* مردم کردستان با استقلال می خواهند به چه چیزی برسند که الانندارند؟ انتخاباتی که در این منطقه برگزار شد نه ناظر و نه بازرسی داشت و هر آماریکه خواستند بیان کردند، این اتفاق می تواند منطقه را برای 10 سال یا بیشتر به آشوببکشد.

* همه دلسوزان اسلام و نظام باید به هوش باشند، خوابیدن ما بهمنزله خواب بودن دشمن نیست، این خواسته فرمانده و رهبر ما است‌.

* در سال ٦٦ براساس تصمیم فرماندهی جنگ قرار شد یک تیم شناساییبرای پیدا کردن راهکار عملیاتی دو منطقه غرب کشور وشمال عراق اعزام شود برهمیناساس بنده و سرلشکر ایزدی و چند فرمانده لشکر از جمله شهید همدانی به این ماموریتاعزام شدیم. در این مدت 20 روز که با شهید همدانی بودیم اخلاص و از خود گذشتگی وفهم بالای فرماندهی در او موج می‌زد.

27216

همدانی سوریه نیروهای اسلام سردار فرماندهان منطقه مسلمان مردمی فرمانده صهیونیستی ایرانی فرماندهی انقلاب القرای باقری مراسم برگزار مساله سابقون شرایط