برگزیده ها

مازندمجلس: نامزد تیرانداز لاس وگاس پس از بازجویی های انجام شده به پلیس بیان کرد که از نیت شوم نامزدی برای کشتار جمعی مردم بی خبر بوده است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز مریلو دنلی روز سه شنبه دو روز بعد از حمله استیون پداک به آمریکا برگشت.
این بدترین کشتار جمعی در تاریخ معاصر آمریکا بود که بیش از ۵۰۰ نفر هم در آن زخمی شدند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که روز چهارشنبه از این شهر بازدید کرد گفت آمریکا بعد از این حادثه "به معنی واقعی سوگوار است."
خانم دنلی در بیانیه ای که وکیلش قرائت کرد گفت پداک "هرگز چیزی به من نگفت یا کاری نکرد" که او حدس بزند قرار است چه اتفاقی بیافتد.
او گفت: "من دوستش داشتم و امیدوار بودم در آینده زندگی آرامی با هم داشته باشیم". و افزود از "خشونت غیرقابل وصف و هولناکی" که پداک مرتکب آن شده تکان خورده است.
مقام های آمریکایی از خانم دنلی به عنوان یک "فرد مورد علاقه" در ارتباط با تحقیقات نام برده اند و گفته اند که به فاصله کوتاهی بعد از کشتار با او تماس گرفتند.
خانم دنلی سه شنبه شب داوطلبانه از فیلیپین به لس آنجلس پرواز کرد تا با اف بی آی گفتگو کند.
او گفت استیون پداک دو هفته پیش او را با یک "بلیت ارزان" سورپریز کرده بود تا برای بازدید خانواده اش به فیلیپین برود.
زمانی که خانم دنلی در فیلیپین بود پداک ۱۰۰ هزار دلار برایش حواله کرد و به او گفت برای خرید خانه است.
او گفت: "من از این کارش قدردانی کردم اما نگران بودم معنی اش این است که می خواهد از من جدا شود. هرگز به ذهنم خطور نکرد که او قصد خشونت علیه کسی را دارد."
خواهران خانم دنلی پیشتر به یک شبکه استرالیایی گفتند که پداک "او را راهی خارج کرده بود... تا مانع کارهایی که قصد انجامش را داشت نشود."
پداک روز ۲۸ سپتامبر سوئیتی با دو اتاق در طبقه ۳۲ هتل کازینوی "مندلی بی" گرفت که ظاهرا با بعضی از برگه های هویت خانم دنلی بود.
او ساعت ۲۲:۰۸ روز اول اکتبر شروع به تیراندازی به سوی جمعیتی کرد که در آن طرف بلوار اصلی لاس وگاس در یک کنسرت روباز موسیقی شرکت داشتند.
در ۹ تا ۱۱ دقیقه بعد از آن او ۵۸ نفر را کشت، بیش از ۵۰۰ نفر را زخمی کرد و بعد خودکشی کرد.
آقای ترامپ روز چهارشنبه از عملکرد اورژانس در نجات جان زخمی ها درحالی که خود با خطر روبرو بودند ستایش کرد.
او در تمجید از مامورانی که زخمی شده اند گفت: "وقتی بدترین وجهه انسانی در خشونت ها بروز می کند - که شاهد آن بودیم - بهترین وجهه انسانیت در مقابل آن ظاهر می شود."
او افزود: "در عمق وحشت، همیشه مردان و زنانی خواهند بود که با به خطر انداختن جانشان برای ما به ما امید می دهند."
آقای ترامپ بعد از دیدار با امدادگران گفت "در کنار قهرمانان" بوده.
"شهامتی که کل جهان یکشنبه شب شاهد آن بود با کلمات قابل توصیف نیست. آمریکایی ها با عشق و شهامت از مرگ و نفرت سرپیچی کردند.
منبع: ایران
آمریکا فیلیپین خشونت ترامپ بدترین آمریکایی استیون افزود بازدید حادثه چهارشنبه کشتار