برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نامه نیوز نوشت:اخبار غیررسمی از احتمال کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس یازدهم از شهرستان گرمسار حکایت دارد.

مازندمجلس:بار دیگر نام محمود احمدی‌نژاد در رسانه‌ها پررنگ‌تر از گذشته به چشم می‌خورد؛ او این‌بار قصد دارد در قامت یک پارلمانتاریست ظاهر شود یا چه بسا به کرسی سبز رنگ ریاست مجلس آینده، می‌اندیشد. هرچه باشد، روزگاری سکاندار کرسی ریاست قوه مجریه بوده و حالا از قضای روزگار نام علی لاریجانی رقیب دیرینه سیاسی‌اش به‌عنوان کاندیدای بالقوه ریاست‌جمهوری بر سر زبان‌ها افتاده است. پس چه فرصتی بهتر از این که بر کرسی ریاست یکی دیگر از قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی تکیه بزند؟

حضور احمدی‌نژاد در مجلس هم به نفع خودش است و هم به نفع نظام

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده اصول‌گرای مردم شاهین‌شهر و از منتقدان پارلمانی دولت روحانی، در این خصوص می‌گوید: آقای احمدی‌نژاد داخل نظام هستند. به هر حال و علی‌رغم اشتباهاتی که داشته است، به نظرم حضورشان در مجلس هم به نفع خودشان است و هم به نفع نظام. چون ایشان در یک چارچوبی قرار می‌گیرند.

وی افزود: از طرف دیگر مجلس، مظهر آراء مختلف و گوناگون است؛ کما این که در حال حاضر هم از همه سلایق و تفکرات در مجلس حضور دارند.

این نماینده مجلس تاکید دارد: اگر شورای نگهبان احمدی نژاد را تأیید صلاحیت کنند و مردم هم رأی دهند، جای نگرانی نیست. به نظرم هدف اصلی ایشان آمدن به بخش‌های دیگر نظام و حضور بیشتر در صحنه سیاسی است.

بینش سیاسی احمدی‌نژاد ضعیف است / در صورت کاندیداتوری، جایی در لیست اصولگرایان و صالاح‌طلبان ندارد

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در واکنش به زمزمه های حضور احمدی نژاد در مجلس آینده به گفت: انتشار این خبر مبارک است و هر شهروندی که بخواهد با هدف خدمت به مردم در انتخابات حضور پیدا کند، به خودی خود قابل تقدیر خواهد بود. هر شهروندی حق کاندیداتوری در انتخابات را دارد و بر اساس قانون می‌بایست صلاحیتش مورد بررسی قرار گیرد. پس قانوناً در صورتی که شرایط لازم را ایشان داشته باشند، باید تأیید صلاحیت بشود و به شخصه مخالف رد صلاحیت‌های سیاسی هستم که در گذشته هم یکی از معضلات اساسی نظام انتخاباتی و سیاسی ما بوده است.

وی در ادامه افزود: البته پس از گذشت سه سال از دور نخست ریاست جمهوری او، بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با مشاهده خرابی ویرانی‌های دولتش، در نطق پیش از دستور خودم اعلام کردم وضعیت اقتصاد کشور نشان دهنده عدم کفایت سیاسی اقتصادی وی می‌باشد.

این نماینده سابق مجلس، گفت: از طرف دیگر، سخنان هنجارشکنانه‌ای که او طی یک سال گذشته در محافل مختلف بیان کرده است، قاعدتاً نشان از آن دارد که در صورتی که وارد مجلس هم بشود، همین مسیر را طی خواهد کرد و در راستای تشدید بخشیدن به اقدامات گذشته خود و موضع‌گیری‌های خودش حرکت خواهد کرد. اما در هر حال معتقدم به مانند انتخابات ریاست جمهوری گذشته که خیلی زود فعالیت‌های خود را شروع کرد و در آخر صلاحیتش احراز نشد، در این انتخابات و در بازه دو سال مانده به انتخابات مجلس هم زود اقدام کرده‌ و این نشان دهنده بینش سیاسی ضعیف او نسبت به انتخابات پیش رو است.

گرامی مقدم با اشاره به احتمال کاندیداتوری احمدی‌نژاد از حوزه انتخابیه گرمسار، گفت: احتمال پیروزی او در شهر کوچکی مانند گرمسار، بسیار بیشتر از سایر نامزدها خواهد بود. این امر منجر به آن خواهد شد تا با سهولت بیشتری نسبت به کلان شهری مثل تهران که مردم سیاسی و به لیست‌ها رأی می‌دهند به مجلس راه پیدا کند و از الآن هم مشخص است که آقای احمدی‌نژاد در هیچ کدام از لیست‌های اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا جای نمی‌گیرد چون احتمال باخت بیشتری دارد. اما این واقعیت را باید در نظر گرفت که پس از راه‌یابی افراد به مجلس، کمیت آراء آنها تأثیری بر عملکردشان ندارد؛ بلکه همه نمایندگان به لحاظ قانونی، دارای یک شأن و جایگاه هستند.

2929

سیاسی احمدی‌نژاد انتخابات ریاست گذشته نماینده کاندیداتوری احتمال جمهوری گرمسار بیشتری شهروندی صلاحیتش دهنده صورتی مانند صلاحیت افزود اسلامی آینده مختلف شورای بیشتر تأیید احمدی اصلاح‌طلب