برگزیده ها

مازندمجلس: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در دیدار با جمعی از صاحب‌نظران و افراد شناخته شده مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه اظهار داشت: ترکیه بزرگترین مانع سناريوى خونريزى در منطقه است. به همين دليل می کوشند ما را از داخل و خارج محاصره کنند. چون پیراهنی که برای ما دوخته شده بود را پاره کرده و دور انداختیم، هدف قرار می‌گیریم.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز در ادامه گزیده سخنان رئیس جمهور ترکیه امده است:
"بار دیگر موفق شدیم در یک دوره حساس با شما مشورت کنیم. این جغرافیای قدیمی که ما نیز در درون آن قرار گرفته ایم، دوره بسیار حساسی را سپری می کند. اهدافی که در این دوره تعقیب می شود نیز عبارت است از تجزیه کن، تقسیم کن و سپس اداره کن. این روش بار دیگر در منطقه ما به کار گرفته شده است. کانتون‌های (مناطق) تروریستی که سعی می‌کنند در شمال سوریه علی‌رغم اعتراض‌های ما ایجاد کنند، از مهم‌ترین بازوهای این پروژه تاریک هستند".
یک قرن پیش، استعمارگران بازی ملی گرایی را آغاز کردند. هنوز در تلاش برای طراحی آن بازی در قالب قومی و فرقه ای هستند. جای پدران را پسران و جای ستمگران را ظالمانى دیگر گرفته است. سناریو تغییرى نكرده است. وعده ها عملی نشده و آرزوها تحقق نيافته است. 
( در رابطه با پرونده تیم ترور اردوغان): حکم دادگاه در مورد برخی از عاملان کودتای ناکام 15 جولای، روز گذشته اعلام شد، چیزی که عوض دارد گله ندارد. اگر صادق و درستکار نباشی به سزای آن خواهی رسید. اینها صادق نیستند و برای تجزیه کشور دست به این اقدامات زدند. ما نیز به مبارزه خود تا پایان ادامه خواهیم داد و هر کاری لازم باشد انجام می دهیم.  
"برای تحقق رویا‌های کودکانه برخى، حق نداريم اجازه دهيم منطقه و كشورمان به به خطر بيفتد. اینها خیال بیهوده کرده اند. نتیجه هنوز رخ نداده و کار تمام نشده، بلكه فقط آغاز شده است. تمام حریم‌های هوایی تركيه و ايران و عراق به روى اداره اقلیم کرد شمال عراق بسته خواهد شد. در آینده مرزها نيز بسته خواهند شد. بدين ترتيب چطور مى توانيد رفت و آمد بکنید؟". 
اجازه نمی دهیم برای تحقق رویاهای کودکانه یک نفر تمام منطقه و امنیت کشورمان به خطر بيفتد. این تصور كه رویای 16 ساله من محقق مى شود و اتفاقات پس از آن به من ارتباطى ندارد، یک خیال خام است. 
واکنش ترکیه به رفراندوم غیرقانونی اداره اقلیم کرد شمال عراق هیچ ارتباطی با کردها یا اکراد ندارد. واکنش ما به برگزاری این رفراندم٬ از آن روست که در زمانی انجام پذیرفت که عراق نیاز مبرم به وحدت و یکپارچگی داشت، همه‌پرسی هیچ ضرورتی نداشت و همچنین بدون هیچ مشورتی با ترکیه صورت گرفته است. این خیانت به تمامیت ارضی عراق است. 
تنها اسرائیل از تصمیم (اربيل) حمایت می کند. اينها دوست شما نیستند. امروز حامى اند، ولی فردا رهاى تان می کنند. شما باید براى جلب رضايت ما بكوشيد.
گرفته منطقه اداره ترکیه کودکانه ندارد اقلیم ادامه بيفتد نیستند تجزیه اینها رویاهای تركيه هوایی حریم‌های کردستان ايران آینده اجازه بکنید؟ مرزها اردوغان