برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تیم پزشکی هلال احمر در کاظمین عراق یک بیمار فاقد علائم حیاتی را با امدادرسانی به موقع و انتقال سریع به بیمارستان از مرگ حتمی نجات دادند.

مازندمجلس: دکتر سید علی مرعشی با اشاره به احیای یک زائر ۵۵ ساله در کاظمین عراق با تلاش کادر درمانی هلال احمر، افزود: یک زائر ۵۵ ساله که به دلیل ایست قلبی تنفسی فاقد علائم حیاتی شده بود با تلاش تیم پزشکی هلال احمر به زندگی بازگشت.
وی تصریح کرد: برای احیای این بیمار، اقدامات اولیه کادر درمانی جمعیت هلال احمر نظیر مانیتورینگ قلبی و نیز ماساژ قلبی بر روی بیمار به سرعت انجام شده و بیمار به هوشیاری نسبی رسید.
مرعشی اظهار داشت: بیمار پس از تثبیت علائم حیاتی با آمبولانس ۱۲۲ اورژانس عراق به بیمارستان الکاظمیه عراق منتقل و پس از ویزیت و تشکیل پرونده به ICU انتقال و با هماهنگی بیمه و کادر درمانی هلال احمر در بیمارستان بستری شد.
وی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های به عمل آمده بیمار با حال عمومی و وضعیت تنفسی خوب ترخیص و در ستاد شمسا تحت کنترل و مراقبت بوده تا روز بعد پس از هماهنگی های لازم به کشور بازگردانده شود.
بیمار درمانی هماهنگی بیمارستان حیاتی علائم احیای تنفسی مرعشی