برگزیده ها
تحمیل ناعادلانه تحریم ها مغایر با نظام تجاری چندجانبه‌گراست

مازندمجلس: سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: تحمیل ناعادلانه تحریم ها مغایر با حقوق بین الملل، تبیعض آمیز و مغایر با نظام تجاری چندجانبه گراست.

مازندمجلس: سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: تحمیل ناعادلانه تحریم ها مغایر با حقوق بین الملل، تبیعض آمیز و مغایر با نظام تجاری چندجانبه گراست.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد طی سخنانی در کمیته دوم مجمع عمومی(کمیته اقتصادی و مالی) سازمان ملل به اهمیت دستیابی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه به توسعه پایدار در چارچوب نیازها و سیاست‌های ملی آن‌ها تاکید و در این خصوص بر ضرورت تقویت نظام چندجانبه گرایی تجاری  تاکید کرد.

وی ادامه داد: کشورها در سازمان ملل متحد قویا و مکررا  بر ضرورت وجود یک نظام چندجانبه  تجاری بدون تبعیض، جهانی ، برابر و بدور  از برخوردهای سیاسی تاکید نموده‌اند.

خوشرو در راستای تقویت نظام تجاری چندجانبه بر نقش و جایگاه سازمان‌های منطقه ای تاکید کرد و در این خصوص به نفش سازمان همکاری‌های اقتصادی- اکو- و چشم انداز ٢٠٢٥ این سازمان اشاره و گفت که  توسعه همکاری های تجاری به منظور دستیابی بلندمدت به توسعه پایدار از اهداف اصلی این چشم انداز برای نقویت همکاری‌های منطقه‌ای  می‌باشد.

سفیر و نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل در ادامه به ضرورت نقش سازمان ملل متحد بویژه آنکتاد اشاره نمود و نقش این سازمان را در تسریع  آماده سازی کشورهای در حال توسعه  برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی حایز اهمیت دانست.

وی در ادامه به تجربه تحمیل ناعادلانه تحریم‌ها بر کشورمان اشاره نمود و چنین سیاست‌هایی را مغایر با حقوق بین‌الملل، تبیعض‌آمیز و مغایر با نظام تجاری چندجانبه گرا دانست.

وی در خاتمه به جایگاه اقتصادی کشورمان در سطح منطقه و جهان اشاره و ضمن برشمردن برخی از سباست‌های کشورمان در بخش تجاری از همکاری‌های تجاری جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها استقبال کرد.

تجاری مغایر کشورمان چندجانبه تاکید توسعه نماینده اشاره همکاری‌های ضرورت ادامه کشورها ناعادلانه تحمیل اقتصادی جایگاه منطقه دانست انداز جهانی تقویت کشورهای اهمیت پایدار کمیته دستیابی خوشرو تحریم