برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو شورای مرکزی جمنا گفت:شیخوخیت از سال 84 درجریان اصولگرایی چندان موثر واقع نشد و حرف بزرگان اصولگرایى فصل الخطاب تلقى نشد.

مازندمجلس:سیدمحمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره جایگاه شیخوخیت در جریان اصولگرایی، اظهارکرد: شیخوخیت از سال 84 که کاندیداهای متعددی برای انتخابات ریاست جمهوری پابه عرصه گذاشتند و تا آخر به وفاق نرسيدند چندان موثر واقع نشد و حرف بزرگان اصولگرايى فصل الخطاب تلقى نشد.

وی افزود: با وجود شخصیت‌های برجسته‌ای مانند آیت الله مهدوی کنی و جایگاه ممتاز وی در سال 92 شاهد تكثر کاندیداها بودیم وعلی‌رغم تلاش خالصانه اين بزرگوار به گزينه واحد نرسيديم. بر این مبنا ساز و کاری در جبهه مردمی در نظر گرفته شد که از اين حيث توانست موثر واقع شود و موفقيت نسبى برای اجماع بر كانديداى واحد صورت گرفت.

عضو هيئت رئيسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: در عین حال در این جبهه یک شورای فقهی در نظر گرفته شده که بزرگانى مانند آیت الله موحدی کرمانی و آيت الله یزدی هم به عنوان شخصيتهاى حقيقى و هم به عنوان دبيران جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين در آن حضور دارند و در جريان امور قرار دارند و نظارت عاليه برعهده آنان است و ديدگاهها و نظرات صائبشان در تصميمات لحاظ مى شود.

حسینی تصریح کرد: يعنى ساز و کاری که اکنون در نظر گرفته شده تلفیقی از توجه به جايگاه شیخوخیت و اثربخشى نظرات بدنه اجتماعی نیروهای انقلاب است كه به اشكال مختلف از جمله در مجمع ملى و جلسات دبيران استانى وكميته هاى اقشار ابراز مى شود .

عضو هيئت رئيسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود: بنابراین بابهره گيرى از تجربيات گذشته طراحى معقولى صورت گرفته و با بررسی مجدد و بازنگرى ماه های اخير اگر به درستی اجرا شود و مورد حمایت همه جانبه نيروهاى ولايى قرار بگیرد می‌تواند جوابگوى نيازها باشد و ضعف‌ها و نقص‌های قبلی را تا حدود زيادى جبران کند.

دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامى در پاسخ به این سوال که آیا آیت الله موحدى كرمانى می‌تواند پرچم دار اصولگرایان باشد، تأکید کرد: ایشان در انتخابات ریاست جمهوری نقش فعال و مؤثرى داشتند و از آغاز شروع به كار جبهه مردمى تا بعد از انتخابات همواره مؤيد و حامى اين حركت بودند و در آينده نيز اين انتظار وجود دارد كه نقش برجسته اى ايفا كنند.

حسينى با اشاره به تغییراتى که قرار است در جبهه مردمی نیروهای انقلاب صورت گیرد، ادامه داد: مباحث جلسات هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب به مرحله جمع بندی رسیده كه در صورت تصويب در شورای مرکزی و در مواردى با تائيد مجمع ملى اجرايى خواهدشد. پيشنهاد اين است که در هر شهرستان مجمعی مركب از نیروهای فعال و تأثیرگذار شکل گيرد و با انتخاب آنان شوراى مركزى شهرستان مشخص شود و شوراهاى شهرستانى مجمع استان را تشكيل دهند وشورای مركزی جبهه در استان را انتخاب كنند و كوتاه سخن اينكه ساختار به گونه اى ترسيم شده كه هم فراگير باشد و هم يك روال منطقى برآن حاكم باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب افزود: همچنین تعداد کمیته‌های تخصصى اقشار از ٢٨ كميته به ٢٠موردكاهش می يابد تابدون هم پوشانی باكيفيت بيشتر فعاليت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مسئله جوانگرایی چقدر در ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب مورد توجه قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: از ابتداى تاسيس جبهه اين رويكرد مورد توجه قرارگرفته به گونه ای كه در حال حاضر در شورای مرکزی پنج فرد جوان حضور دارند و در استانها و شهرستانها نيز به اين اصل اعتناء شده است و مسلما در آينده اهتمام بيشترى به اين موضوع صورت خواهد گرفت.

حسینی بیان کرد: اکنون پیشنهادی مبنی بر تشكيل سازمان جوانان در جبهه مردمی نیروهای انقلاب مطرح شده است و این ايده در مرحله بحث و بررسی قرار دارد بنده نیز معتقدم که باید به جوان‌ها به دلیل خلاقیت و نوآوری‌هایی که دارند میدان بیشتری داده شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پایان خاطرنشان کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب درعين حال كه به نسل اول و دوم انقلاب به عنوان پيشكسوتان و پيشگامان عنايت دارد بر اين باور است كه از ايده ها و افكار نسل جوان و از توان اجرايی و عملياتی و نشاط آنان براى پويايى جبهه بايد نهايت استفاده صورت گيرد و گرنه در نيل به اهداف موفق نخواهيم بود.

 

29216

نیروهای مردمی انقلاب شورای مرکزی دارند شیخوخیت گرفته عنوان افزود انتخابات حسینی جلسات استان اکنون تشكيل تصریح شهرستان اقشار آينده می‌تواند مرحله بررسی نظرات رئيسه جایگاه چندان کرمانی موحدی ریاست جمهوری دبيران ادامه جریان مانند جامعه