برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سرپرست سازمان اورژانس کشور در خصوص راهپیمایی زائران اربعین حسینی، گفت: حفظ سلامت زائران یکی از کار‌های مهمی است که ما باید در این ایام به آن توجه ویژه داشته باشیم.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، پیرحسین کولیوند در جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی ۹۶ که در سالن جلسات سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: یکی از کار‌هایی که ما باید در این ایام انجام دهیم، حفظ سلامت زائران است تا با حضور در راهپیمایی، بهره معنوی کافی را ببرند.

وی گفت: برنامه‌های امسال بر اساس سیاست‌های کلی ستاد مرکزی اربعین تنظیم شده است و مقرر است با همدلی و همبستگی، هم افزایی بین دستگاه‌ها ایجاد شود تا بتوانیم بهترین خدمت رسانی را به زائران داشته باشیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بازدید‌هایی توسط مسئولان از مرز‌ها انجام شده است، افزود: با بازدید‌های مجدد از مرز‌های خسروی، مهران، چزابه و شلمچه می‌توان به رفع سریع نواقص اقدام کرد ضمن اینکه حدود ۲۰ تا ۲۵ روز آینده باید در مناطق برنامه ریزی شده مستقر شویم.

کولیوند با بیان اینکه امسال با شرایط دقیق تر، بهتر و پرتوان‌تر در خدمت زائران عزیز هستیم، افزود: اقدامات هر حوزه مشخص شده و همچنین برنامه ریزی‌های لازم در راستای محل برگزاری بیمارستان و درمانگاه، محل استقرار آمبولانس‌ها و محل قرار گیری آزمایشگاه‌ها مشخص شده است.

سرپرست اورژانس کشور گفت: از جمله اقداماتی که باید نسبت به سال گذشته آن را تقویت کرد، تیم واکنش سریع است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. فعالیت‌های این تیم در حوزه درمانی، امداد و نجات و بهداشت است که ممکن است زائران نیازمند تیم تخصصی واکنش سریع در حوزه‌های بهداشت و مبارزه با بیماری‌ها باشند.

وی به آموزش نیرو‌هایی مستقر در مرز‌ها اشاره کرد و آن را بسیار جدی برشمرد و تاکید کرد: همه دستگاه و گروه‌ها باید آموزش‌های یکدست و یک پارچه را ظرف ۳ تا ۴ روز آینده به صورت مطالب آموزشی گردآوری کرده و به دستگاه‌ها ابلاغ کتتد تا نسبت به آموزش نیرو‌های اعزامی اقدام شود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان این مطلب که در بعضی از جراید به شیوع بیماری‌های واگیر در عراق اشاره شده است، گفت: راهپیمایی اربعین حرکت عظیمی است و به عنوان بزرگترین تجمع در کل دنیا شناخته می‌شود که خدشه ناپذیر است لذا ما باید برنامه‌های پیشگیرانه مقابله با این بیماری‌ها داشته باشیم و زائرانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند را مصون نگه داریم.

کولیوند با اشاره به اینکه سخت گیری‌های شدیدی در حوزه پیشگیری اعمال شده تا اتفاق ناخواسته‌ای رخ ندهد، افزود: حتی برای برگشت از مرز‌ها تدابیر بیشتری در راستای مراقبت از مرز‌ها صورت خواهد گرفت و در این راستا هماهنگی‌های لازم با پلیس گذرنامه انجام می‌شود که حتی در مرحله گذرنامه اگر فردی مبتلا به بیماری‌های خاص بود بلافاصله اقدامات لازم در راستای درمان آن انجام بشود.

 

اشاره اینکه مرز‌ها اورژانس زائران اربعین راهپیمایی کولیوند واکنش راستای افزود بهداشت سرپرست بیماری‌ها گذرنامه مستقر اقدامات بیماری‌های برنامه آموزش باشیم درمان مبارزه برنامه‌های امسال اقدام دستگاه‌ها آینده