برگزیده ها

مازندمجلس: هزاران تن از اهالی کردستان عراق از اولین ساعات صبح امروز جمعه در شهر سلیمانیه در انتظار ورود پیکر جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق و رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق هستند که در حال انتقال از کشور آلمان به زادگاهش می باشد.

مازندمجلس: بسیاری از شبکه های عراقی از صبح امروز بصورت زنده از سلیمانیه ارتباط گرفته اند و جمعیت انبوهی را نمایش می دهند که همچنان در انتظار مام جلال شخصیت برجسته کرد عراقی هستند.
تازه ترین گزارش ها حاکی است که هواپیمای حامل جسد طالبانی ساعتی پیش خاک آلمان را به مقصد سلیمانیه ترک کرده است.
درگذشت این شخصیت مبارز در دوران رژیم بعثی و سیاستمدار معتدل و اهل گفت وگو در دوران بعد از سقوط صدام از 2003 به این سو که محبوبیت ویژه ای میان کردهای عراقی داشت، طی دو روز گذشته کلیه رویدادها و تحولات کردستان عراق را تحت تاثیر قرار داده است. 
طالبانی روز سه شنبه گذشته در بیمارستانی در برلین فوت کرد. او اولین بار در سال 2012 بر اثر یک سکته شدید مغزی ماه ها در بیمارستان های آلمان بستری شد و پس از بهبودی نسبی به سلیمانیه بازگشت، اما دیگر مانند سابق نتوانست به عرصه سیاست در بغداد و کردستان عراق بازگردد.
طالبانی که از 2005 میلادی به عنوان رئیس جمهور عراق در صحنه سیاسی این کشور حضور داشت ، در سال 2014 به دلیل عدم توانایی جسمی کناره گیری کرد و از این سال جای وی را فواد معصوم از دیگر رهبران اتحادیه میهنی گرفت.
سلیمانیه عراقی دوران کردستان گذشته آلمان گزارش انتظار شخصیت طالبانی