برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با فرماندهان نظامی این کشور گفت هدف واشنگتن درباره کره شمالی، عاری‌سازی هسته‌ای این کشور است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه در دیدار با فرماندهان نظامی این کشور گفت: هدف ما در باره کره شمالی، عاری سازی هسته ای این کشور است.
ترامپ ادر ادامه مدعی شد: «ما نمی توانیم اجازه دهیم این رژیم دیکتاتوری ملت ما یا متحدان ما را به از دست رفتن غیر قابل تصور جان افراد تهدید کند. ما نهایت تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت تا از چنین اتفاقی جلوگیری کنیم».
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت اگر آمریکا مجبور شود از خود و متحدانش در برابر کره شمالی دفاع کند، این کشور «کاملا نابود خواهد شد».
ترامپ وعده داده است از آنچه او «بلندپروازی های هسته‌ای کره شمالی» می‌خواند، جلوگیری خواهد کرد. اقدامات و سخنان تحریک‌آمیز ترامپ باعث افزاش بیش از پیش تنش‌ها در شبه جزیره کره در چند ماه اخیر شده است. ششمین و قوی ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در تاریخ سوم سپتامبر بر این تنش‌های فزاینده افزود. کره شمالی همچنین تهدید کرده است قصد دارد یک بمب هیدروژنی را در اقیانوس آرام آزمایش کند.
 
شمالی ترامپ آمریکا تهدید هسته‌ای آزمایش جلوگیری توانیم اجازه جمهور دیکتاتوری