برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: به اسم شادی جوان نباید پای گناه را به زندگی جوانان باز کرد و از این طریق اردوکشی سیاسی کرد.

مازندمجلس: آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره شیطان شناسی از نگاه قرآن بود؛ در یکی از آیات شریفه قرآن به ما دستور اندیشه‌ورزی در عبرت از فریب خوردگان شیطان می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قرآن بر لزوم اندیشه‌ورزی انسان در مورد شیطان تاکید کرده است؛ در زندگی ما عبرت با تجربه متفاوت است؛ معمولاً انسان آنجا که از دیگران سرمشق می‌گیرد تجربه است اما جایی که نقاط منفی زندگانی دیگران سبب هوشیاری انسان می‌شود این تعبیر به عبرت می‌شود.
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه قرآن به ما دستور اندیشه ورزی می‌دهد تصریح کرد: شیطان با یک انحراف و با یک دستور معصیت و با یک ارتکاب گناه از انسان دست برنمی‌دارد؛ دستور اندیشه ورزی در گمراه کردن شیطان نسبت به همه است. اینطور نیست که اگر از شیطان اطاعت کنید دست بردار باشد بلکه دنباله گناه را نیز می‌آورد.
وی ادامه داد: گُرده عظیمی از استکبار بر اثر فریب شیطان شکل می‌گیرد که دین و خدا و بندگی خدا را هدف قرار می‌دهند و این مهمترین کار شیطان است. دنبال شیطان رفتن آخرش کجاست؟ با یک گناه و معصیت تمام نمی‌شود و کار به جایی می‌رسد که انسان ثابت قدم در معصیت خدا می‌شوید و از انسان لشگر ضدخدا و دشمن خدا می‌سازد. شیطان شناسی قرآن را باید فرابگیریم و جنایات و توطئه‌های شیطان را بشناسیم.نباید در دام شیطان افتاد زیرا این دام نجات ندارد. مشکل ما امروز در مسئله تبعیت از شیطان نسل جوان ما است. به اسم شادی جوان نباید پای گناه را به زندگی جوانان باز کرد و از این طریق اردوکشی سیاسی کرد.
شیطان انسان دستور الهدی معصیت زندگی تجربه دیگران می‌گیرد نباید اندیشه جوانان می‌دهد اردوکشی دنبال کجاست؟ امروز اندیشه‌ورزی شناسی سیاسی