برگزیده ها
جلسه کمیسیون شوراها با شهردار تهران و جمع‌بندی نهایی درباره تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

مازندمجلس: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده علاوه بر تشکیل جلسه با شهردار تهران، جمع‌بندی گزارش تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را در دستور کار دارند.

مازندمجلس: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده علاوه بر تشکیل جلسه با شهردار تهران، جمع‌بندی گزارش تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای هفته آینده علاوه بر برگزاری جلسات علنی در کمیسیون‌های تخصصی نیز موضوعات و دستورهای مختلف را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر این اساس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دستورکار هفتگی خود، بررسی مشکلات مدارس شاهد با حضور مدیر کل مدارس شاهد و معاونت برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، بازدید از مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی، نشست با مدیر کل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و نشست کمیته آموزش‌عالی و پزشکی و  کمیته بودجه در خصوص بررسی بودجه وزارت علوم را مورد بررسی قرار خواهد داد.

همچنین در جلسات هفته آینده این کمیسیون، بررسی مشکلات دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، بررسی نهایی طرح نظام جامع آموزش و تربیت حرفه‌ای و مهارتی، جمع‌بندی تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و دعوت از وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در دستور کار خواهد بود.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز بررسی مشکلات کودکان کار و راه‌های پیشگیری، طرح حذف ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی،‌ چگونگی نظارت بر اجرای احکام لازم‌الاجرا و مرتبط قوانین برنامه و بودجه و احکام دائمی، بررسی طرح استفساریه قانون تامین اجتماعی و بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در زمینه آسیب‌های اجتماعی را در دستورکار خواهند داشت.

نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در جلسات هفته آینده بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی، بررسی تقاضای تحقیق و تفحص عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران، دعوت از وزرای کشور، اطلاعات و اقتصاد جهت پاسخگویی به سوال نمایندگان و نشست مشترک با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بررسی عملکرد معاونت در ارتباط با اقتصاد دانش‌بنیان در چهار سال گذشته و بررسی طرح نظام جامع اقتصاد دانش‌بنیان را در دستور کار جلسه هفته آینده خود دارند.

همچنین بررسی طرح بانکداری اسلامی،‌ بررسی لایحه عضویت ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی، بررسی لایحه اجازه افزایش سرمایه و سهام ایران در هجدهمین دوره افزایش سرمایه موسسه بین‌المللی توسعه و بررسی لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل سرمایه‌گذاری بین ایران و لوکزامبورگ از دیگر دستورکارهای جلسه هفته آینده این کمیسیون خواهد بود.

کمیسیون اقتصادی همچنین در جلسات هفته بعد خود، لایحه موافقت‌نامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی ایران و اداره کل گمرک ویتنام،‌ لایحه عضویت ایران در شرکت بین‌المللی نقدینگی اسلامی، لایحه عضویت ایران در همکاری‌های تایید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا-اقیانوسیه، لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و عراق، لایحه موافقت‌نامه بین ایران و فنلاند در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بررسی آخرین وضعیت اقلیم کردستان با حضور مسئولان ذی‌ربط، مرور فعالیت‌های نیروی انتظامی و بررسی آخرین وضعیت امام موسی صدر در کارگروه مربوط را در دستورکار خواهد داشت.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز در جلسات هفته آینده بررسی مشکلات کارخانجات لوله‌سازی با حضور مسئولان وزارت نفت، بررسی مشکلات صنعت برق کشور با حضور معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توانیر و سندیکای صنعت برق، ارائه گزارش مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت را در دستورکار جلسه هفته آینده خود دارند.

بررسی مسائل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان امور مالیاتی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دعوت از وزیر نفت جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و بررسی تحقیق و تفحص از نحوه اجرای بند «ی» تبصره ۲ قانون بودجه ۹۴ و بند «ه» تبصره یک قانون بودجه ۹۵ کل کشور درخصوص توزیع قیر رایگان از دیگر دستورکارهای این کمیسیون خواهد بود.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نیز ضمن بررسی آخرین وضعیت تادیه بدهی دولت به صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری، از پارک علم و فناوری پردیس نیز بازدید می‌کنند و عملکرد شش‌ماهه منابع و مصارف بودجه ۹۶ را مورد بررسی قرار می‌دهند.

همچنین بنابر دستورکار هفتگی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، استماع گزارش رییس سازمان تامین اجتماعی درخصوص برنامه‌های این سازمان، استماع گزارش رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، دعوت از وزیر بهداشت جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان،‌ بررسی طرح کارآمدی و ارتقای مدیریت صندوق های بازنشستگی، بررسی طرح حمایت از محیط بانان و جنگل بانان، بررسی طرح الزام تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت،‌ بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از رشد جمعیت و بررسی طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نیز در جلسات هفته آینده خود طرح استفساریه قانون تامین اجتماعی، طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی فرهنگی، بررسی موضوع آیین نامه اجرایی جمع‌آوری و دفع زباله های بهداشتی روستاها،‌ دریافت گزارش عملکرد در خصوص اجرایی کردن موضوع استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی و سازمان های بین‌المللی در ازای واگذاری پساب استحصالی، بررسی طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و نشست مشترک با شهردار تهران و معاونان ایشان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم دعوت از مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، طرح اصلاح ماده ۳۱ قانون مقررات صادرات و واردات، عزیمت به استان کرمانشاه جهت بازدید و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام، عملکرد سازمان ملی استاندارد، عملکرد شرکت دخانیات ایران، دعوت از وزیر کار جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان، بررسی لایحه عضویت ایران در برنامه اندازه شناسی آسیا - اقیانوسیه و بررسی طرح شمول مشاغل سخت و زیان آور در مورد متصدیان مشاغل تجزیه و توزیع شاغل در شرکت ملی پست را در دستور کار جلسات هفته آینده خود خواهد داشت.

اعضای کمیسیون عمران مجلس در جلسات هفته آینده خود، مواد ۲ و  ۴ لایحه اصلاح ساختار دولت،‌ کلیات طرح اصلاح قانون آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی، لایحه یک فوریتی اصلاح بند ۲ ماده واحده قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر و بررسی طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه، بررسی نحوه اجرای احکام قانون بودجه سال ۹۶، نشست با وزیر راه برای بررسی نحوه اجرای احکام برنامه ای حوزه حمل و نقل و پاسخگویی به سوالات نمایندگان و همچنین نشست با وزیر کشور برای بررسی نحوه اجرای احکام برنامه ای و بودجه ای حوزه وزارت کشور و رسیدگی به سوالات نمایندگان از دیگر دستورکارهای کمیسیون عمران در جلسات هفته آینده این کمیسیون خواهد بود.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در جلسات هفته آینده خود لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، گزارش وضعیت تدوین و تصویب آیین نامه های اجرایی و مقررات تصریح شده در قوانین ابلاغی توسط وزارت کشور و همچنین سازمان برنامه و بودجه،‌ استماع گزارش عملکرد رئیس کمیته امداد و بررسی لایحه اهداف و وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

کمیسیون قضایی و قضایی مجلس نیز طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در مشاغل حساس مدیریتی، بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۳ قانون شوراهای حل اختلاف، بررسی لایحه مجازات های اجتماعی جایگزین زندان، رسیدگی به سوال نمایندگان از وزیر دادگستری، ارائه گزارش اداره فناوری مجلس در خصوص سامانه چرخه قانونگذاری، بررسی لایحه اصلاح تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و بررسی لایحه استفساریه ماده ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات راننندگی را در دستورکار خود خواهد داشت.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در جلسات هفته بعد بررسی طرح جامع توسعه و عمران روستایی ، بررسی نحوه هدف گذاری و تبیین برنامه های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در جهت تحقق اهداف اجرای احکام برنامه ششم، برگزاری انتخابات هیأت تحقیق و تفحص، علل انتقال آب سد زولای شهرستان سلماس به قره باغ ارومیه، استماع گزارش عملکرد رییس کمیته امداد و دعوت از وزیر جهاد کشاورزی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

بر این اساس، کمیسیون اصل نود مجلس در جلسه آینده خود شکایات مطروحه و گزارشات واصله به این کمیسیون را مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنین کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی طرح اصلاح آیین‌نامه را در دستور کار دارد.

اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نیز دوشنبه آینده به شهرستان سیرجان سفر می‌کنند.

بررسی کمیسیون لایحه قانون آینده بودجه جلسات وزارت نمایندگان عملکرد برنامه گزارش اجتماعی اعضای همچنین اصلاح رسیدگی سوالات پاسخگویی دستورکار تامین مشکلات حمایت اجرای احکام اسلامی تحقیق آموزش می‌دهند صندوق تبصره اجرایی دستور عضویت استماع داخلی کمیته وضعیت متقابل موافقت‌نامه بین‌المللی اقتصاد فناوری دستورکارهای مشاغل عمران الحاق کشاورزی بازنشستگی مدیرعامل سرمایه خارجی مسئولان افزایش توسعه شهردار مدارس بازدید تهران جمع‌بندی فرهنگیان دارند ذخیره تخصصی معاونت استفساریه کمیسیون‌های بانان ممنوعیت نهایی فرهنگی امداد شهرستان شورای آیین‌نامه بهداشت موضوع گذاری توزیع بنادر تسریع اهداف قضایی مجازات تدوین مقررات تخلفات شوراها ارائه مالیاتی پیشگیری کودکان دانشجویان تشویق پرورش دانش‌بنیان ارتباط اقتصادی تقاضای قوانین مشترک نظارت سرمایه‌گذاری هفتگی انرژی برگزاری استفاده پتروشیمی علاوه موضوعات خواهند گمرکی همکاری اداره اقیانوسیه می‌دهد درخصوص